خون

بهترین دمنوش گیاهی برای کم خونی چیست؟

بهترین دمنوش گیاهی برای درمان کم خونی

طبق نظر اطبا طب سنتی و همچنین علم نوین پزشکی تعدادی دمنوش گیاهی وجود دارد که ممکن است برای درمان و بهبود کم خونی مفید باشد.دراین مقاله از زیباکلیک سعی کرده ایم لیست کاملی از بهترین دمنوش های گیاهی برای کم خونی تهیه کنیم.علاوه بر این برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری کم خونی و نحوه مقابله با آن توصیه میکنیم تا مقالات بهترین غذا برای کم خونی و آجیل خون ساز را مطالعه نمایید.

دمنوش خون ساز گزنه

گزنه که به نام گزنه نیز شناخته می شود، گیاهی است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها از جمله کم خونی استفاده می شود. سرشار از مواد مغذی از جمله آهن، ویتامین C و سایر مواد معدنی است که ممکن است در افزایش تولید گلبول های قرمز مفید باشد. برای تهیه دمنوش گزنه، چند قاشق دمنوشخوری از برگ خشک گزنه را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید. همچنین می توانید دمنوش کیسه ای گزنه را از فروشگاه مواد غذایی بهداشتی یا آنلاین خریداری کنید.

دمنوش خون ساز برگ تمشک قرمز

برگ تمشک قرمز گیاهی است که سرشار از آهن و سایر مواد مغذی است که ممکن است برای بهبود کم خونی مفید باشد. همچنین سرشار از تانن است که ممکن است به تقویت و تقویت رحم کمک کند و آن را به یک انتخاب محبوب برای زنان باردار تبدیل کند. برای تهیه دمنوش برگ تمشک قرمز، چند قاشق دمنوشخوری از برگ های تمشک قرمز خشک شده را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش قاصدک برای کم خونی

قاصدک یک علف هرز رایج است که قرن هاست از آن به عنوان دارویی استفاده می شود. سرشار از آهن و همچنین سایر مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم است که ممکن است در بهبود کم خونی مفید باشد. برای تهیه دمنوش قاصدک، چند قاشق دمنوشخوری از برگ یا ریشه خشک شده قاصدک را به مدت چند دقیقه در یک فنجان آب داغ دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش یونجه برای رفع کم خونی

یونجه گیاهی است که سرشار از مواد مغذی مختلفی از جمله آهن، کلسیم و ویتامین K است و به طور سنتی برای درمان کم خونی و همچنین سایر بیماری ها مانند کلسترول بالا و مشکلات گوارشی استفاده می شده است. برای تهیه دمنوش یونجه، چند قاشق دمنوشخوری از برگ های خشک شده یونجه را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش رز هیپ و کم خونی

گل رز میوه گیاه رز است و سرشار از ویتامین C است که ممکن است با کمک به جذب آهن در بهبود کم خونی مفید باشد. گل رز همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که ممکن است به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت کلی کمک کند. برای تهیه دمنوش گل رز، چند قاشق دمنوشخوری گل رز خشک شده را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش خون ساز رازیانه

رازیانه گیاهی با طعم شیرین و شیرین بیان است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها از جمله کم خونی استفاده می شود. سرشار از آهن و همچنین سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و کلسیم است که ممکن است در افزایش تولید گلبول های قرمز مفید باشد. برای تهیه دمنوش رازیانه، چند قاشق دمنوشخوری دانه رازیانه خشک را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش خار مریم  برای کم خونی

خار مریم گیاهی است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها از جمله مشکلات کبد و کیسه صفرا و کم خونی استفاده می شود. سرشار از سیلیمارین است، ترکیبی که ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته باشد، و همچنین سایر مواد مغذی مانند آهن و ویتامین C. برای تهیه دمنوش خار مریم، چند قاشق دمنوشخوری دانه یا برگ خار خشک را در یک فنجان دم کنید. چند دقیقه آب داغ، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش بیدمشک برای رفع کم خونی

بیدمشک گیاهی است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها از جمله کم خونی استفاده می شود. سرشار از آهن و همچنین سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و کلسیم است که ممکن است در افزایش تولید گلبول های قرمز مفید باشد. برای تهیه دمنوش بیدمشک، چند قاشق دمنوشخوری ریشه خشک شده بیدمشک را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش بابونه  برای درمان کم خونی

بابونه گیاهی با رایحه شیرین و سیب مانند است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها از جمله کم خونی استفاده می شود. سرشار از مواد مغذی مانند آهن و ویتامین C است که ممکن است در افزایش تولید گلبول های قرمز مفید باشد. دمنوش بابونه همچنین ممکن است اثرات آرام بخش و آرامش بخش داشته باشد که ممکن است برای کاهش استرس و بهبود خواب مفید باشد. برای تهیه دمنوش بابونه، چند قاشق دمنوش خوری گل بابونه خشک را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش چغندر زرد و کم خونی

چغندر زرد نوعی چغندر است که سرشار از مواد مغذی مانند آهن، فولات و ویتامین C است که ممکن است در بهبود کم خونی مفید باشد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد شیمیایی گیاهی است که ممکن است طیف وسیعی از مزایای سلامتی داشته باشد. برای تهیه دمنوش چغندر زرد، چند برش چغندر زرد تازه را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش زردچوبه برای کم خونی

زردچوبه ادویه‌ای است که معمولاً در آشپزی استفاده می‌شود و همچنین به‌طور سنتی برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله کم خونی استفاده می‌شود. سرشار از آهن و همچنین سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و پتاسیم است که ممکن است در افزایش تولید گلبول های قرمز مفید باشد. دمنوش زردچوبه ممکن است اثرات ضد التهابی نیز داشته باشد که ممکن است برای کاهش التهاب و بهبود سلامت کلی مفید باشد. برای تهیه دمنوش زردچوبه، چند قاشق دمنوشخوری پودر زردچوبه خشک شده را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش خون ساز زنجبیل

زنجبیل ادویه ای است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها از جمله کم خونی استفاده می شود. سرشار از آهن و همچنین سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و کلسیم است که ممکن است در افزایش تولید گلبول های قرمز مفید باشد. دمنوش زنجبیل همچنین ممکن است اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی داشته باشد که ممکن است برای کاهش التهاب و بهبود سلامت کلی مفید باشد. برای تهیه دمنوش زنجبیل، چند تکه ریشه زنجبیل تازه را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش ملاس بلک استرپ و کم خونی

ملاس بلک استرپ نوعی شیرین کننده است که از نیشکر یا چغندرقند تهیه می شود. سرشار از آهن و همچنین سایر مواد مغذی مانند کلسیم، پتاسیم و ویتامین های B است که ممکن است در بهبود کم خونی مفید باشد. برای تهیه دمنوش ملاس، یک قاشق دمنوشخوری ملاس را با یک فنجان آب داغ مخلوط کرده و هم بزنید تا حل شود.ملاس دشمن کم خونی است.

دمنوش بادرنجبویه و کم خونی

بادرنجبویه گیاهی با رایحه مرکباتی و شاداب است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها از جمله کم خونی استفاده می شود. سرشار از آهن و همچنین سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و کلسیم است که ممکن است در افزایش تولید گلبول های قرمز مفید باشد. دمنوش بادرنجبویه همچنین ممکن است اثرات آرام بخش و آرامش بخش داشته باشد که ممکن است برای کاهش استرس و بهبود خواب مفید باشد. برای تهیه دمنوش بادرنجبویه، چند قاشق دمنوش خوری از برگ خشک شده بادرنجبویه را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش شبدر قرمز و کم خونی

شبدر قرمز گیاهی غنی از مواد مغذی مانند آهن، کلسیم و ویتامین C است که ممکن است در بهبود کم خونی مفید باشد. همچنین سرشار از ایزوفلاون است، ترکیباتی که ممکن است طیف وسیعی از فواید سلامتی، از جمله کاهش علائم یائسگی و بهبود سلامت قلب و عروق داشته باشند. برای تهیه دمنوش شبدر قرمز، چند قاشق دمنوشخوری گل شبدر قرمز خشک شده را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش ریحان مقدس  برای کم خونی

ریحان مقدس که با نام تولسی نیز شناخته می شود، گیاهی است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها از جمله کم خونی استفاده می شود. سرشار از آهن و همچنین سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و کلسیم است که ممکن است در افزایش تولید گلبول های قرمز مفید باشد. دمنوش ریحان مقدس همچنین ممکن است اثرات آرام بخش و کاهش دهنده استرس داشته باشد که ممکن است برای بهبود سلامت کلی مفید باشد. برای تهیه دمنوش ریحان مقدس، چند قاشق دمنوشخوری از برگ های خشک شده ریحان را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش زعفران  برای من خونی

زعفران ادویه ای است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها از جمله کم خونی استفاده می شود. سرشار از آهن و همچنین سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و کلسیم است که ممکن است در افزایش تولید گلبول های قرمز مفید باشد. دمنوش زعفران همچنین ممکن است دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی باشد که ممکن است برای کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت کلی مفید باشد. برای تهیه دمنوش زعفران، چند رشته زعفران را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کنید و بنوشید.

دمنوش شنبلیله برای کم خونی

شنبلیله گیاهی غنی از مواد مغذی مانند آهن، کلسیم و ویتامین C است که ممکن است در بهبود کم خونی مفید باشد. همچنین سرشار از موسیلاژ است، نوعی فیبر محلول که ممکن است طیف وسیعی از مزایای سلامتی، از جمله بهبود هضم و تنظیم سطح قند خون را داشته باشد. برای تهیه دمنوش شنبلیله، چند قاشق دمنوشخوری از دانه های خشک شده شنبلیله را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش ریشه گل ختمی و کم خونی

ریشه گل ختمی گیاهی است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها از جمله کم خونی استفاده می شود. سرشار از آهن و همچنین سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و کلسیم است که ممکن است در افزایش تولید گلبول های قرمز مفید باشد. دمنوش ریشه گل ختمی همچنین ممکن است اثرات تسکین دهنده و موسیلاژینی داشته باشد که ممکن است برای بهبود هضم و کاهش تحریک در دستگاه گوارش مفید باشد. برای تهیه دمنوش ریشه گل ختمی، چند قاشق دمنوشخوری ریشه خشک شده گل ختمی را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش رزماری  برای کم خونی

رزماری گیاهی است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها از جمله کم خونی استفاده می شود. سرشار از آهن و همچنین سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و کلسیم است که ممکن است در افزایش تولید گلبول های قرمز مفید باشد. دمنوش رزماری همچنین ممکن است دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی باشد که ممکن است برای کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت کلی مفید باشد. برای تهیه دمنوش رزماری، چند شاخه رزماری تازه را در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه دم کنید، سپس صاف کرده و بنوشید.

دمنوش اسپیلانتس برای کم خونی

اسپیلانتس گیاهی است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها از جمله کم خونی استفاده می شود. سرشار از آهن و همچنین سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و کلسیم است که ممکن است در افزایش تولید گلبول های قرمز مفید باشد. دمنوش Spilanthes همچنین ممکن است دارای اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی و ضد ویروسی باشد که ممکن است برای بهبود سلامت کلی مفید باشد.

 

جمع بندی: در این مقاله با دمنوش‌های مفید برای درمان کم خونی آشنا شدید. اما برای مدیریت هرچه بهتر بیماری کم خونی، نیاز دارید تا اطلاعات بیشتری درباره تغذیه مناسب و بایدها ونبایدهای آن بدست آورید. بنابراین از شما دعوت میکنیم تا برای درک بهتر نبایدهای غذایی در مبارزه با کم خونی مقاله غذاهای مضر برای کم خونی ، برای اثر بخشی هرچه بهتر وعده غذایی صبحانه برای مبارزه با کم خونی، مقاله صبحانه برای کم خونی و برای شناخت میزان آهن موجود در انواع گوشت و انتخاب بهترین نوع آن، مقاله بهترین گوشت برای درمان کم خونی رامطالعه نمایید. هم چنین میتوانید سوالات خود را در قسمت کامنت‌ها بپرسید تا متخصصین ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

منبع
herbazest.comtea-and-coffee.com
نمایش بیشتر

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

ویزیت رایگان

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید