سلامت

درمان سنگ کلیه در طب سنتی: خیراندیش+روازاده+ضیائی+…

درمان سنگ کلیه در طب سنتی

سه نوع سنگ کلیه وجود دارد:

  • سنگ کلیه سیلیکاتی
  • سنگ کلیه کلسترولی
  • سنگ کلیه اگزالیتی

اگر می‌خواهید سنگ شکنی کلیه را به صورت طبیعی و با کمک طب سنتی_ اسلامی و بدون کمک لیزر وجراحی، در منزل و به راحتی  انجام دهید، راه‌های پیش‌گیری و درمان سنگ کلیه در طب سنتی در این مقاله را مطالعه نمایید.

درمان سنگ کلیه استاد خیراندیش طب سنتی

پیشگیری ودرمان سنگ کلیه استاد خیراندیش طب سنتی

بعضی از افراد کلیه سنگ ساز دارند و بعد از درمان دوباره به سنگ کلیه دچار می‌شوند. این افراد باید سعی کنندکلیه را گرم نگه دارند. سنگ سازی کلیه از سردی کلیه ایجاد می‌شود.

درمان فوری سنگ کلیه استاد خیراندیش طب سنتی

درمان سنگ کلیه استاد خیراندیش طب سنتی

برای گرم نگه داشتن کلیه، روزی دو بار، یک قاشق مربا خوری مصرف خوراک دو سین ( سیاه‌‌دانه و عسل)  و مالیدن روغن سیاه دانه به کمر و پهلو، پوشاندن و گرم نگه داشتن کمر و پهلو برای درمان سنگ کلیه مفید است.

از نگاه استاد خیراندیش ،یکی دیگر از درمان‌های قطعی در طب اسلامی برای سنگ کلیه،خوردن خربزه مشهد با پوست است. خربزه ارگانیگ که بدون استفاده از کود شیمیایی تولید شده است را با پوست بپزید و میل کنید، در عرض دو یا سه روز سنگ کلیه ذوب می‌شود. اگر در فصل سرما هستید و خربزه نیست، می‌توانید تخمه خربزه را پودر کرده و داخل سوپ ریخته و میل کنید .

حتما باید خربزه مشهد را برای درمان سنگ کلیه و دیگر مشکلات کلیه استفاده کنید. خربزه‌های گرد اصفهان و گرگان هم برای درمان سنگ کلیه استفاده می‌شود.

 درمان سنگ کلیه در طب اسلامی استاد تبریزیان

 درمان سنگ کلیه در طب اسلامی استاد تبریزیان

استاد تبریزیان برای درمان سنگ کلیه، داروی جامع امام رضا را پیشنهاد می‌کند. این داروی شناخته شده، به طور معجزه آسایی سنگ کلیه و بسیاری از بیماری‌های دیگر را درمان می‌کند. برای تهیه این دارو یک کیلو ترب سفید یا ترب قرمز و یا ترب سیاه را در آب بپزید، زمانی که یک لیوان آب در ظرف باقی ماند، آن را میل کنید. این دارو بزرگترین سنگ کلیه را هم آب می‌کند و اگر شن یا لجن در کلیه وجود داشته باشد آن را خارج می‌کند. روش دیگری که برای از بین بردن شن کلیه  در طب سنتی وجود دارد، ترب سیاه است. یک بشقاب رنده شده ترب سیاه، شن کلیه را می‌شوید و به صورت گل از بدن خارج می‌کند.

پیش‌گیری و درمان سنگ کلیه دکتر کرد افشاری طب سنتی

پیش‌گیری و درمان سنگ کلیه دکتر کرد افشاری طب سنتی

از دیدگاه ابوعلی سینا،  وقتی مواد تجمع یافته در بدن و به خصوص در معده به خوبی هضم نمی‌شود، این مواد تحت تاثیر حرارت بدن به سنگ کلیه می‌شوند و برای درمان آن، خوردن غذای با کیفیت ،پاکسازی و تقویت معده و کبد برای هضم بهتر ، توصیه می‌شود.

از نگاه دکتر کردافشاری افرادی که سنگ کلیه دارند برای درمان، چند روش را می‌توانند امتحان کنند که آن‌ها را شرح می‌دهیم:

  • بعضی از داروها به صورت مالیدنی روی پهلو، ناحیه زاهار و زیر ناف و ماساژ مصرف می‌شود. باد کش و دیگر اقدامات هم برای رفع سنگ کلیه توصیه می‌شود. استفاده از ترکیبات مثل آبزن که ترکیباتی  را می‌جوشانند و داخل آن می نشینند از روش‌هایی هستند که در طب سنتی- اسلامی توصیه شده است‌.
  • استفاده از روغن شوید، روغن قسط و دیگر روغن‌های گرم برای جلوگیری از سنگ کلیه موثر است.
  • ترکیبی از گوشت جوجه کبوتر، بلدرچین و کبک را با روغن زیتون و روغن کنجد و بدون نمک و با ادویه مناسب مثل دارچین بپزید و به مدت سه تا پنج روز میل کنید.
  • استفاده مداوم از سیاه دانه و عسل. اگر فردی به سیاه دانه حساسیت دارد می‌تواند از مقدار کم شروع کند.
  • مصرف روزی دو بار ناشتا و شب استفاده از ترکیبات عرق بهار نارنج و عرق کرفس، در رفع سنگ کلیه کمک کننده هست.
  • استفاده از مربای گل سرخ، مربای قند عسلی، شربت آب و عسل، باید عسل را به صورت گرم مصرف کنید.
  • گل گاو زبان، بابونه، بوقناق از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند و هم سنگ شکن است.
  • زنیان با شربت لیمو و عسل باعث تقویت بدن می‌شود و خاصیت سنگ شکنی دارد.
  • در نهایت تقویت معده، کم خوردن، اصلاح وضعیت معده به بهبود سنگ کلیه منتهی می‌شود.
  • افرادی که از سنگ کلیه رنج می‌برند، می‌توانند کیسه گرمی از نمک یا یک حوله که با اتو داغ شده است روی پهلو می‌بندند.

علت، پیش‌گیری و درمان سنگ کلیه در طب اسلامی استاد ضیایی

علت، پیش‌گیری و درمان سنگ کلیه در طب اسلامی استاد ضیایی

از نظر استاد ضیایی برای پیش‌گیری از سنگ کلیه باید به اندازه کافی آب نوشید. افراد بالای بیست و پنج سال باید روزی ۸ لیوان آب نوشیدنی سالم میل کنند، چهار لیوان آب جوش ولرم و چهار لیوان آب جوشیده ولرم، که ۵ دقیقه جوشیده است  را آرام آرام بخورید یا با نی میل کنید. باید به خاطر داشته باشید که هیچ نوشیدنی دیگر را نمی‌توان جایگزین آب کرد.

چند مورد از سنگ شکن‌های طبیعی را در زیر نام می بریم:

  • یک قاشق غذاخوری سیاه‌دانه را بجویید، بعد قورت بدهید یا با عسل بخورید.
  • هل دهنده طبیعی مثل عرق خارخاسک، خارشتر ، کاکل ذرت و دم گیلاس به صورت جوشانده، دم کرده میل کنید یا معجونی از این‌ها تهیه کنید. داروسازی حکیم تبریز این دارو را تولید می‌کند، از شربت رقیق آن سفید رنگ است یک استکان، و شربت غلیظ که زرد رنگ است نصف استکان میل کنید.
  • قطره سنکل که باید به صورت نوسانی و ماکزیمم و می نیمم مصرف شود. در روز اول سی قطره با یک لیوان آب، روز دوم سی و پنچ قطره و هر روز پنج قطره اضافه کنید تا به شصت قطره برسد و بعد دوباره هر روز پنچ قطره کم کنید.
  • خوردن خربزه رسیده و شیرین با پوست و اگر دوست نداشتید در همزن مخلوط کنید. سه شب بعد از شام، خربزه با پوست را بخورید. تاثیر آن از هر داروی شیمیایی بر سنگ کلیه بیشتر است.
  • خوردن یک لیوان آب زردک، کلیه‌ها را گرم می‌کند‌.

افرادی که تب کلیه یا قولنج کلیه یا گرده کلیه دارند، سنگ یا شن درکلیه ندارند اما احساس درد دارند، خیلی زود بیمار می‌شوند‌. این افراد خیلی زود سرما می‌خورند و ناحیه سینوس فوقانی و دو کلیه آن‌ها زود سرما می‌خورد. بهتر است پیشانی خود را با هدبند و روسری و پهلو وکمر خود را با شال ببندند و پهلو و پیشانی خود را گرم نگه دارند. این افراد باید صبح‌ها، به جای چای دو استکان آب جوش که با کمی زعفران و یک قاشق پودر نبات مخلوط شده میل کنند.

استاد ضیایی برای درمان سنگ کلیه پیشنهاد می‌کند. خوردن یک فنجان سیاه دانه آسیاب شده را با دو قاشق  عسل خالص و سه پره سیر له شده کاملا  مخلوط کنید و به سه قسمت تقسیم کرده و بعد از صبحانه میل کنید. بهتر است نیم ساعت بعد از خوردن یک سوم این معجون، شربت آبلیموی تازه که با پوست لیمو آبگیری شده مصرف کنید. اگر روش آسان‌تری را می‌خواهید، می توانید یک قاشق چایخوری سیاه‌دانه برای افراد گرم مزاج و یک سوم چایخوری در افراد سرد مزاج و نصف قاشق چایخوری در افراد با مزاج معتدل را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و بجوید، بهترین زمان مصرف آن هنگام شب قبل از خواب است.

درمان سنگ کلیه در طب سنتی دکتر روازاده

از نظر دکتر روازاده بهترین کاری که هنگام درد کلیه در حالت اورژانسی  می‌توان انجام داد  این است که خیلی سریع، بیمار را روی شکم بخوابانید و یک حوله روی کمر او انداخته و با اطو آن گرم کنید.

درمان سنگ کلیه کودکان و نوزادان دکتر لیلا شیرین بیگی متخصص طب سنتی

اولین اقدام برای درمان سنگ کلیه در کودکان و نوزادان از نگاه دکتر لیلا شیرین بیگی آزمایش‌های طبی رایج و بررسی وضعیت کراتینین ( یک ماده زائد شیمیایی در خون است که توسط کلیه دفع می‌شود) کودک است. در کنار مصرف داروهای شیمیایی، مادر باید در تغذیه خود چیزهایی که برای دفع سنگ کلیه مفید هست را مصرف کند تا کودک از طریق شیرخوردن آن مواد را دریافت کند. از دادن عرقیاتی مثل خارشتر به کودک پرهیز کنید چون سیستم گوارشی کودک را بهم می‌زند و ممکن است‌ تغذیه او را دچار اختلال کند بپرهیزید‌.

برای دفع سنگ کلیه در نوزادان، بهترین روش روغن مالی و ماساژ است. درمان‌های موضعی بهترین درمان برای کودکان است و هیچ عوارضی ندارد. یک پیشنهاد بدون دردسر این است که هر عصر یک قاشق چای خوری روغن بادام تلخ را روی پهلوی بچه بمالید و با یک شال پشمی بپوشانید.

نمایش بیشتر

مقالات مشابه

یک دیدگاه

  1. باعرض سلام وخسته نباشید خدمت دکتر خیراندیش خداعمرباعزت به ایشان عنایت کندمن خربزه استفاده کردم خیلی کارساز است بعدازچندین سال سنگ کلیه هام دفع شدند خدایا شکرت ودعاگوی این بزرگوارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

ویزیت رایگان

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید