سلامت

چیکار کنم امروز پریود بشم؟ بازشدن قاعدگی با میوه+ گیاهان+ ورزش

فهرست محتوای مقاله

چیکار کنم امروز پریود بشم

یکی از مشکلات شایع در زنان عقب افتادن پریودی(قاعدگی) است. اولین دلیلی که به ذهن شما خطور می‌کند احتمالا بارداری است. اما بارداری فقط یکی از دلایل تاخیر در پریودی است. در این مقاله از زیباکلیک به طور کامل به دنبال پاسخ این سوال هستیم که چکار کنم پریود بشم؟

چیکار کنم پریود بشم؟ شاه توت بخور
چیکار کنم پریود بشم؟ شاه توت بخور

چیکار کنم امروز پریود بشم: توت

شاه توت گیاهی است که به طور سنتی برای تنظیم چرخه‌های قاعدگی و کاهش علائم قبل از قاعدگی استفاده می‌شود. حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئیدها و ایریدوئیدها است که تصور می‌شود بر غده هیپوفیز اثر می‌گذارند و تولید هورمون را تغییر می‌دهند. یک مرور سیستماتیک از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده منتشر شده در مجله پزشکی تولیدمثل نشان داد که گیلاس ممکن است در کاهش علائم  PMS و تنظیم دوره‌های نامنظم مؤثر باشد.

چیکارکنم پریود بشم؟
چیکارکنم پریود بشم؟

چیکار کنم امروز پریود بشم: کوهوش

کوهوش سیاه گیاهی بومی‌آمریکای شمالی است که قرن‌هاست برای درمان مسائل مختلف زنان از جمله پریودهای نامنظم استفاده می‌شود. این ماده حاوی ترکیباتی به نام ایزوفلاون‌ها و سایر مواد شیمیایی گیاهی است که اثراتی شبیه استروژن در بدن داشته باشد که به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک می‌کند. یک بررسی سیستماتیک منتشر شده در مجله Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine  نشان داد که کوهوش سیاه برای رفع مشکلات قاعدگی موثر است.

لکه بینی دارم،چیکار کنم پریود بشم؟ زنجبیل بخور
لکه بینی دارم،چیکار کنم پریود بشم؟ زنجبیل بخور

چیکار کنم امروز پریود بشم: زنجبیل

زنجبیل یک ادویه رایج است که در طب سنتی برای انواع بیماری‌ها از جمله مشکلات قاعدگی استفاده می‌شود. حاوی ترکیباتی به نام جینجرول و شگاول است که تصور می‌شود خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد دارند. یک بررسی سیستماتیک منتشر شده در مجله Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine  نشان داد که زنجبیل برای مشکلات قاعدگی مفید است.

چیکارکنم پریود بشم؟
چیکارکنم پریود بشم؟

چیکار کنم امروز پریود بشم: زرچوبه

زردچوبه ادویه‌ای است که قرن‌هاست در طب سنتی برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله مشکلات قاعدگی استفاده می‌شود. حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد است. یک بررسی منتشر شده در مجله Midwifery & Women’s Health نشان داد که زردچوبه ممکن است در کاهش دردهای قاعدگی و سایر علائم PMS موثر باشد.

 

چکار کنم پریود بشم. دارچین بخور
چیکار کنم پریود بشم. دارچین بخور

چیکار کنم امروز پریود بشم: دارچین

بر اساس  یک پژوهش، دارچین دارای ویژگی‌های ضد اسپاسم است که به تسکین گرفتگی عضلات و دردهای قاعدگی کمک می‌کند. دارچیم همچنین به عنوان یک گشادکننده عروق عمل می‌کند، گردش خون را در ناحیه رحم بهبود می‌بخشد، که به تنظیم چرخه قاعدگی نامنظم و تحریک قاعدگی در زنان با دوره‌های نامنظم کمک می‌کند.همچنین گفته می‌شود دارچین به شروع زایمان کمک می‌کند!

چیکار کنم امروز پریود بشم: رازیانه

رازیانه  گیاهی است که به طور سنتی برای درمان مشکلات قاعدگی و سایر مشکلات زنان استفاده می‌شود. حاوی ترکیباتی به نام فیتواستروژن است که ممکن است اثرات استروژن مانندی در بدن داشته باشد که ممکن است به تنظیم چرخه قاعدگی کمک کند. یک مطالعه کوچک منتشر شده در مجله Ethnopharmacology  نشان داد که رازیانه ممکن است در کاهش علائم PMS و تنظیم دوره‌های نامنظم موثر باشد.

چکارکنم سریع پریود بشم؟ تمشک قرمز بخور
چیکارکنم سریع پریود بشم؟ تمشک قرمز بخور

چیکار کنم امروز پریود بشم: برگ تمشک

برگ تمشک قرمز گیاهی است که به طور سنتی برای تنظیم چرخه‌های قاعدگی و کاهش علائم قبل از قاعدگی استفاده می‌شود. حاوی ترکیباتی به نام تانن و فلاونوئید است که تصور می‌شود خاصیت قابض و مقوی دارند. برخی از مطالعات نشان داده اند که برگ تمشک قرمز ممکن است در تنظیم دوره‌های نامنظم و کاهش مشکلات قاعدگی موثر است، اگرچه برای اثبات موارد ذکر شده تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

چه جوری سریع پریود بشم
چه جوری سریع پریود بشم

چیکار کنم امروز پریود بشم: دامیانا

دامیانا گیاهی بومی‌آمریکای مرکزی و جنوبی است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله مشکلات قاعدگی استفاده می‌شود. این ماده حاوی ترکیباتی به نام آپیژنین و سایر فلاونوئیدها است که تصور می‌شود اثرات مشابه استروژن در بدن دارند که به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک می‌کند. یک مطالعه کوچک منتشر شده در مجله Ethnopharmacology نشان داد که دامیانا احتمالا در کاهش علائم PMS موثر باشد.

چیکار کنم امروز پریود بشم: قاصدک

قاصدک گیاهی است که به طور سنتی برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله مشکلات قاعدگی استفاده می‌شود. حاوی ترکیباتی به نام تاراکساسترول و سایر فیتواسترول‌ها است که اثرات متعادل کننده هورمون در بدن دارند و به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک می‌کند. برخی از مطالعات نشان داده اند که قاصدک ممکن است در تنظیم دوره‌های نامنظم و کاهش علائم PMS موثر باشد، هرچند برای اثبات مطالب گفته شده به تحقیقات بیشتری نیاز است.

چیکار کنم امروز پریود بشم: خارمریم

گیاه خار مریم گیاهی است که برای بهبود انواع بیماری‌ها از جمله مشکلات قاعدگی استفاده می‌شود. حاوی ترکیباتی به نام‌هایپرفورین و سایر فلاونوئیدها است که تصور می‌شود خواص ضد افسردگی و ضد اضطراب دارند. برخی از مطالعات نشان داده اند که خار مریم ممکن است در کاهش علائم PMS موثر باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

چیکار کنم امروز پریود بشم: سنبل الطیب

سنبل الطیب گیاهی است که برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله مشکلات قاعدگی استفاده می‌شود. حاوی ترکیباتی به نام والرنیک اسید و سایر والپوتریات‌ها است که خواص آرام بخش و ضد اضطراب دارند. برخی از مطالعات نشان داده اند که سنبل الطیب ممکن است در کاهش علائم PMS موثر باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

 

آناناس و پریود سریع
آناناس و پریود سریع

چیکار کنم امروز پریود بشم: آناناس

آناناس یک میوه استوایی است که سرشار از ویتامین C است که برای سلامت پوست، استخوان‌ها و بافت همبند بسیار مهم است. بررسی منتشر شده در مجله Obstetrics & Gynecology نشان داد که ویتامین C ممکن است به کاهش شدت دردهای قاعدگی کمک کند. آناناس همچنین منبع خوبی از منگنز است که برای سلامت استخوان‌ها و متابولیسم بسیار مهم است.

 

چیکارکنم پریود بشم زودی؟ پاپایا بخور
چیکارکنم پریود بشم زودی؟ پاپایا بخور

چیکار کنم امروز پریود بشم: پاپایا

پاپایا  یک میوه گرمسیری است که سرشار از ویتامین C و پتاسیم است. یک بررسی منتشر شده در مجله Obstetrics & Gynecology نشان داد که پتاسیم ممکن است به کاهش شدت دردهای قاعدگی کمک کند. پاپایا همچنین منبع خوبی از فیبر است که می‌تواند به تنظیم هضم و تقویت حرکات منظم روده کمک کند.

چیکارکنم پریود بشم؟ پرتقال بخور
چیکارکنم پریود بشم؟ پرتقال بخور

چیکار کنم امروز پریود بشم: پرتقال

پرتقال نوعی مرکبات است که سرشار از ویتامین C و پتاسیم است. همانطور که گفته شد، این مواد مغذی ممکن است به کاهش شدت دردهای قاعدگی کمک کنند. پرتقال همچنین منبع خوبی از فولات است که برای عملکرد مناسب سلول‌ها و سنتز DNA مهم است.

 

چطوری سریع پریود بشم؟ موز بخور
چطوری سریع پریود بشم؟ موز بخور

چیکار کنم امروز پریود بشم: موز

موز نوعی میوه پر پتاسیم است که ممکن است به کاهش شدت دردهای قاعدگی کمک کند. بررسی منتشر شده در مجله Obstetrics & Gynecology نشان داد که پتاسیم در کاهش شدت دردهای قاعدگی موثر است. موز همچنین منبع خوبی از ویتامین B6 است که برای متابولیسم پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها مهم است.

چیکارکنم پریود بشم؟ زعفران
چیکارکنم پریود بشم؟ زعفران

چیکار کنم امروز پریود بشم؟ زعفران

زعفران  ادویه ای است که معمولا در آشپزی و طب سنتی استفاده می‌شود. زعفران فواید سلامتی مختلفی از جمله پتانسیل بهبود خلق و خو، کاهش التهاب و بهبود مشکلات قاعدگی دارد. برخی افراد براین باورند که زعفران خاصیت قاعده آوری نیز دارد.

 

چکارکنم پریود بشم؟ ورزش هوازی
چیکارکنم پریود بشم؟ ورزش هوازی

چیکار کنم امروز پریود بشم؟ ورزش هوازی

ورزش‌های هوازی، مانند دویدن، دوچرخه سواری یا رقصیدن، به بهبود منظم قاعدگی و کاهش شدت دردهای قاعدگی کمک می‌کند. یک بررسی منتشر شده در مجله Sports Medicine نشان داد که ورزش منظم هوازی می‌تواند به تنظیم تولید هورمون و بهبود سلامت کلی جسمی‌و روانی کمک کند.

چیکار کنم امروز پریود بشم؟ تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی، مانند وزنه برداری به بهبود منظم قاعدگی و کاهش شدت دردهای قاعدگی کمک می‌کند. یک بررسی منتشر شده در مجله Sports Medicine نشان داد که تمرینات قدرتی می‌تواند به افزایش توده عضلانی و بهبود آمادگی جسمانی کلی کمک کند، که ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت قاعدگی داشته باشد.

چکار کنم پریود بشم؟ یوگا
چکار کنم پریود بشم؟ یوگا

چیکار کنم امروز پریود بشم: یوگا

یوگا نوعی ورزش است که ترکیبی از حالت‌های فیزیکی، تکنیک‌های تنفسی و مدیتیشن است. یک بررسی منتشر شده در مجله پزشکی جایگزین و مکمل نشان داد که یوگا ممکن است در کاهش شدت دردهای قاعدگی و سایر علائم PMS و همچنین بهبود سلامت کلی جسمی‌و روانی موثر باشد.

چیکار کنم امروز پریود بشم: پیلاتس

پیلاتس نوعی ورزش است که بر تقویت عضلات مرکزی بدن و بهبود وضعیت و تعادل تمرکز دارد. یک مطالعه کوچک منتشر شده در مجله Bodywork and Movement Therapies نشان داد که پیلاتس ممکن است در کاهش شدت دردهای قاعدگی و سایر علائم PMS موثر باشد.

چکار کنم پریود بشم . شنا

چیکار کنم امروز پریود بشم: شنا

شنا می‌تواند به بهبود تناسب اندام قلبی عروقی و کاهش استرس کمک کند. بررسی منتشر شده در مجله Sports Medicine نشان داد که شنا در کاهش شدت دردهای قاعدگی و سایر علائم PMS موثر است.

چیکارکنم پریود بشم؟ رابطه جنسی

شاید باورش سخت باشد اما ارگاسم و داشتن رابطه جنسی می‌تواند موجب تسریع در پریود شود. درواقع هورمون‌های تولید شده در حین فعالیت جنسی و انقباض رحمی‌در طول ارگاسم می‌تواند به گشادشدن دهانه رحم و پریود شدن کمک کند.

چکارکنم امشب پریود بشم
چیکارکنم امشب پریود بشم

چیکار کنم امروز پریود بشم: آرامش

گاهی اوقات عقب افتادن پریود به دلیل استرس است. وقتی استرس داریم، بدن ما هورمون‌های استرس مانند کورتیزول یا آدرنالین تولید می‌کند. این هورمون‌ها  می‌توانند از تشکیل هورمون‌های استروژن و پروژسترون جلوگیری کنند که هر دوی آنها برای چرخه قاعدگی منظم لازم هستند. بنابراین نیاز است که آرامش خود را حفظ کنید.

چیکار کنم امروز پریود بشم: حمام

تحقیقات نشان داده است که دوش آب گرم می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. همانطور که گفته شد، استرس یکی از عوامل تاخیر پریود است و دوش آب گرم می‌تواند به شما برای پریود کمک کند. همچنین قراردادن کمپرس آب گرم برروی شکم، جریان خون را تحریک می‌کند و به شروع چرخه قاعدگی کمک می‌کند.

چطوری سریع پریود بشم. میخوام برم مسافرت

 

مطالعه بیشتر

منبع
bebodywise.commedicalnewstoday.com
نمایش بیشتر

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

ویزیت رایگان

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید