خون

بهترین گوشت برای درمان کم خونی چیست؟

بهترین گوشت برای درمان کم خونی

در مقاله بهترین غذا برای کم خونی ، انواع غذاهای مفید برای درمان این بیماری مورد بررسی قرار گرفت. حال در این مقاله به بررسی تخصصی بهترین گوشت برای درمان کم خونی میپردازیم. گوشت منبع خوبی از آهن است. انواع مختلف گوشت می توانند مقادیر متفاوتی از این ماده مغذی ضروری را تامین کنند و در درمان و بهبود کم خونی موثر واقع شوند. در ادامه درباره انواع گوشت قرمز و سفید و میزان آهن موجود در آن ها بر اساس مقالات علمی صحبت میکنیم.

گوشت قرمز برای درمان کم خونی

گوشت قرمز منبع خوبی از آهن است،( یک وعده صدگرمی گوشت گاو حدود 2.3 میلی گرم آهن فراهم می کند). همچنین منبع خوبی از پروتئین، ویتامین B و سایر مواد مغذی ضروری است. تکه های بدون چربی گوشت قرمز، مانند فیله یا فیله، چربی و کالری کمتری نسبت به برش های چرب دارند، و آنها را به انتخاب سالم تری تبدیل می کند.گوشت قرمز دشمن کم خونی است

گوشت طیوربرای درمان کم خونی

مرغ و بوقلمون هر دو منابع خوبی از آهن هستند، (یک وعده  صدگرمی حدود 1.1 میلی گرم آهن.) آنها همچنین دارای چربی کم و پروتئین بالا. گوشت تیره نسبت به گوشت سفید آهن بیشتری دارد، بنابراین انتخاب ران یا چوب طبل بر روی سینه ممکن است گزینه خوبی باشد.

گوشت ماهی برای درمان کم خونی

برخی از انواع ماهی ها سرشار از آهن هستند و یک وعده صدگرمی حدود 1.8 میلی گرم آهن را تامین می کند. ماهی همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. ماهی های روغنی مانند سالمون و ماهی خال مخالی منابع خوبی از آهن و امگا 3 هستند. صدف‌ها نیز سرشار از آهن هستند.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه گوشت منبع خوبی از آهن است، اما تنها منبع آن نیست. منابع غیر گوشتی آهن شامل لوبیا، مغزها، دانه ها و غلات کامل است. همچنین مصرف غذاهای غنی از ویتامین C در کنار غذاهای غنی از آهن بسیار مهم است، زیرا ویتامین C می تواند به جذب آهن کمک کند.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر میزان آهن موجود در انواع گوشت پرندگان، حیوانات و ماهی ها برای درمان کم خونی میپردازیم.

گوشت بره و کم خونی

گوشت بره منبع خوبی از آهن است ( یک وعده  صدگرمی گوشت بره حدود 2.1 میلی گرم آهن دارد). گوشت بره به طور کلی چربی بیشتری نسبت به سایر انواع گوشت دارد، بنابراین مهم است که برش های بدون چربی را انتخاب کنید و اندازه وعده ها را محدود کنید.

گوشت خرگوش و کم خونی

خرگوش منبع خوبی از آهن است،یک وعده   صدگرمی حدود 2.3 میلی گرم آهن دارد. مچنین دارای چربی کم و پروتئین بالا است. گوشت خرگوش به طور کلی کالری کمتری نسبت به سایر انواع گوشت مانند گوشت گاو دارد.

گوشت آهو و کم خونی

آهو نوعی گوشت است که از آهو تهیه می شود و منبع خوبی از آهن است و یک وعده صدگرمی حدود 2.6 میلی گرم آهن دارد.

گوشت اردک و کم خونی

اردک منبع خوبی از آهن است،  صدگرم گوشت اردک  حدود 1.7 میلی گرم آهن دارد . اردک به طور کلی چربی بیشتری نسبت به سایر انواع طیور، مانند مرغ یا بوقلمون دارد، بنابراین مهم است که برش های بدون چربی را انتخاب کنید و اندازه وعده ها را محدود کنید.

گوشت گوساله و کم خونی

گوشت گوساله نوعی گوشت است که از گوساله‌های جوان به دست می‌آید و منبع خوبی از آهن است و یک وعده صدگرمی حدود 2.2 میلی گرم آهن دارد.

گوشت گاومیش کوهان دار امریکایی

گاومیش کوهان دار امریکایی نوعی گوشت است که از گاومیش آمریکایی تهیه می شود و منبع خوبی از آهن است و یک وعده صدگرمی حدود 2.3 میلی گرم آهن دارد.

گوشت گوزن و کم خونی

یک وعده صدگرمی گوشت گوزن  حدود 2.6 میلی گرم آهن دارد.

گوشت شترمرغ و درمان کم خونی

شترمرغ نوعی گوشت است که از پرندگان بزرگ و بدون پرواز تهیه می شود و منبع خوبی از آهن است و یک وعده صدگرمی گوشت شترمرغ حدود 2.2 میلی گرم آهن دارد.

گوشت بلدرچین و درمان کم خونی

بلدرچین نوعی پرنده کوچک است که یک وعده صدگرمی حدود 1.5 میلی گرم آهن دارد.

گوشت قرقاول و درمان کم خونی

قرقاول یک نوع پرنده بزرگ است که منبع خوبی از آهن است و یک وعده صدگرمی حدود 1.4 میلی گرم آهن دارد.

گوشت مرغ هندی ودرمان کم خونی

مرغ هندی نوعی پرنده با جثه متوسط ​​است که یک وعده صدگرمی گوشت مرغ هندی  حدود 1.5 میلی گرم آهن دارد.

گوشت مرغ بازی کورنیش

مرغ شکاری کورنیش نوعی مرغ کوچک است که یک وعده  صدگرمی حدود 1.2 میلی گرم آهن دارد.

گوشت کبکو کم خونی

کبک یک نوع پرنده کوچک است که یک وعده صدگرمی حدود 1.2 میلی گرم آهن دارد.

گوشت باقرقره و کم خونی

یک وعده صدگرمی حدود 1.2 میلی گرم آهن دارد.

گوشت بوقلمون و کم خونی

بوقلمون نوعی مرغ است که منبع خوبی از آهن است و یک وعده صدگرمی حدود 1.1 میلی گرم آهن دارد.

گوشت مرغ و کم خونی

مرغ نوعی پرنده  است که منبع خوبی از آهن است و یک وعده صدگرمی حدود 1.1 میلی گرم آهن دارد.

گوشت غاز و کم خونی

یک وعده صدگرمی حدود 1.4 میلی گرم آهن دارد.

گوشت ماهی و کم خونی

ماهی منبع خوبی از آهن است و انواع مختلف ماهی حاوی مقادیر متفاوتی از این ماده مغذی ضروری هستند. در اینجا چند نوع ماهی که منابع خوبی از آهن هستند، همراه با مقدار آهن موجود در هر وعده (85 گرم) آورده شده است:

صدف: 6.4 میلی گرم (میلی گرم) آهن

ماهی تن: 1.1 میلی گرم آهن

ماهی قزل آلا: 0.9 میلی گرم آهن

ساردین: 0.8 میلی گرم آهن

ماهی قزل آلا: 0.7 میلی گرم آهن

بهترین روش طبخ گوشت برای درمان کم خونی

چند روش مختلف برای طبخ گوشت وجود دارد که می تواند به حداکثر رساندن ارزش غذایی آن کمک کند و هضم آن را برای افراد مبتلا به کم خونی آسان تر کند.

گریل، پختن یا کبابی

این روش‌های پخت شامل پختن گوشت با استفاده از حرارت خشک است که می‌تواند به حفظ مواد مغذی آن و به حداقل رساندن تشکیل ترکیبات مضر کمک کند. کباب کردن، پختن یا آب پز کردن گوشت نیز به شما امکان می دهد میزان چربی مصرفی را کنترل کنید، زیرا می توانید چربی اضافی را که خارج می شود، خارج کنید.

کباب کردن

تفت دادن گوشت در فر نیز می تواند روشی سالم برای طبخ آن باشد. برای جلوگیری از چسبیدن گوشت به ماهیتابه از مقدار کمی روغن یا اسپری پخت و پز استفاده کنید و مطمئن شوید که چربی اضافی که خارج می شود را خارج کنید.

سرخ کردنی

سرخ کردن یک روش سریع و آسان برای پخت تکه های کوچک گوشت است و به شما امکان می دهد میزان چربی مصرف شده را کنترل کنید. از مقدار کمی روغن یا اسپری پخت و پز استفاده کنید و حتما گوشت را روی حرارت زیاد بپزید تا ترکیبات مضر به حداقل برسد.

آهسته پختن

آهسته پختن گزینه خوبی برای برش های سخت تر گوشت است، زیرا اجازه می دهد تا گوشت نرم شود و هضم آن آسان تر شود. از مقدار کمی روغن یا اسپری پخت و پز استفاده کنید و مطمئن شوید که چربی اضافی که خارج می شود را از بین ببرید.

توجه به این نکته مهم است که این فقط روش پخت نیست که می تواند ارزش غذایی گوشت را تحت تاثیر قرار دهد. نوع گوشت، برش و اندازه وآن نیز مهم است.

 

جمع بندی: در این مقاله به صورت تخصصی درمورد بهترین نوع گوشت برای درمان کم خونی صحبت کردیم. توصیه میکنیم برای اطلاع از نبایدهای غذایی کم خونی، مقاله غذاهای مضر برای کم خونی ،برای اثر بخشی هرچه بهتر وعده غذایی صبحانه برای مبارزه با کم خونی، مقاله صبحانه برای کم خونی وبرای کسب اطلاع از بهترین نوع آجیل برای کم خونی مقاله آجیل خون ساز را مطالعه نمایید.

منبع
singlecare.com
نمایش بیشتر

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

ویزیت رایگان

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید