سلامت

27 نوع دمنوش برای دل پیچه

فهرست محتوای مقاله

دمنوش برای دل پیچه

برخی از علل شایع دل پیچه و درد شکمی عبارتند از:

  • اختلالات گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، بیماری التهابی روده (IBD) و بیماری رفلاکس معده به مری (GERD)
  • مشکلات گوارشی مانند سوء‌هاضمه، یبوست و نفخ
  • عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی مانند مسمومیت غذایی یا آنفولانزای معده
  • اختلالات دستگاه گوارش مانند زخم، پولیپ یا تومور
  • عدم تعادل هورمونی یا دردهای قاعدگی
  • برخی داروها و عوارض جانبی آنها
  • استرس و اضطراب

در ادامه برخی از بهترین دمنوش برای دل پیچه معرفی گردیده است

دمنوش زنجبیل برای دل پیچه

دمنوش برای دلپیچه: زنجیبل

زنجبیل یک درمان طبیعی شناخته شده برای ناراحتی های معده،دل درد و دل پیچه است. دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب در روده و کاهش درد معده کمک کند. نوشیدن دمنوش زنجبیل همچنین می‌تواند به تحریک تولید آنزیم‌های گوارشی کمک کند، که می‌تواند به هضم غذا کمک کند. علاوه بر این، مشخص شده است که زنجبیل دارای اثر آرام بخش بر عضلات دستگاه گوارش است که می‌تواند به تسکین گرفتگی و اسپاسم کمک کند.

دمنوش نعناع برای دل پیچه

دمنوش برای دلپیچه: نعناع فلفلی

نعناع یکی دیگر از دمنوش‌های گیاهی محبوب برای درمان مشکلات معده نظیر دل درد و دل پیچه است. شناخته شده است که دارای اثر آرامش بخش بر عضلات دستگاه گوارش است که می‌تواند به کاهش گرفتگی و نفخ کمک کند. دمنوش نعناع فلفلی همچنین یک ضد نفخ طبیعی است، به این معنی که می‌تواند به آزادسازی گازهای به دام افتاده در روده کمک کند و در نتیجه ناراحتی و درد را کاهش دهد. علاوه بر این، دمنوش نعناع در کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مانند درد شکم و یبوست موثر است.

دمنوش بابونه برای دل پیچه

دمنوش برای دلپیچه: بابونه

بابونه یک گیاه شناخته شده برای خواص آرام بخش و تسکین دهنده آن است که می‌تواند به کاهش علائم ناراحتی معده و دل درد کمک کند. مشخص شده است که فلاونوئیدهای موجود در دمنوش بابونه دارای اثر ضد التهابی روی معده و روده هستند که می‌تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. این دمنوش همچنین به عنوان یک آرامبخش ملایم عمل می‌کند که می‌تواند به شل شدن عضلات دستگاه گوارش و کاهش گرفتگی کمک کند. دمنوش بابونه همچنین برای تقویت خواب و کاهش اضطراب شناخته شده است که به نوبه خود می‌تواند به کاهش علائم ناراحتی معده ناشی از استرس کمک کند.

دمنوش رازیانه برای دل پیچه

دمنوش برای دلپیچه: رازیانه

رازیانه یک گیاه محبوب برای درمان مشکلات گوارشی مانند گرفتگی معده، نفخ و گاز است. ترکیبات فعال موجود در رازیانه، مانند آنتول، دارای خواص ضد اسپاسم است که می‌تواند به تسکین گرفتگی و اسپاسم در دستگاه گوارش کمک کند. دمنوش رازیانه همچنین یک ضد نفخ طبیعی است، به این معنی که می‌تواند به آزادسازی گازهای به دام افتاده و کاهش نفخ کمک کند. علاوه بر این، رازیانه تولید صفرا را تحریک می‌کند که می‌تواند به هضم غذا و کاهش ناراحتی کمک کند.

دمنوش شیرین بیان برای دل پیچه

دمنوش گیاهی برای دلپیچه و اسهال: شیرین بیان

قرن‌هاست که از ریشه شیرین بیان به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات معده استفاده می‌شود. ترکیبات فعال موجود در ریشه شیرین بیان، مانند گلیسیریزین، دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده هستند که می‌تواند به تسکین معده و کاهش درد و ناراحتی کمک کند. دمنوش شیرین بیان همچنین برای تحریک تولید مخاط در معده و روده شناخته شده است که می‌تواند به پوشش و محافظت از دستگاه گوارش در برابر اثرات مضر اسید معده و سایر مواد محرک کمک کند. علاوه بر این، دمنوش شیرین بیان عملکرد ماهیچه‌های دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و گرفتگی و اسپاسم را تسکین می‌دهد.

دمنوش آویشن برای دل پیچه

دمنوش آویشن برای دل پیچه

آویشن گیاهی است که به طور سنتی برای خواص دارویی آن، به ویژه برای مشکلات گوارشی مانند گرفتگی معده، نفخ و گاز استفاده می‌شده است. آویشن حاوی ترکیباتی است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند که می‌تواند به کاهش التهاب روده و کاهش درد کمک کند. چای آویشن همچنین می‌تواند با تقویت تولید صفرا به هضم سالم کمک کند، که می‌تواند به هضم غذا و کاهش ناراحتی کمک کند. علاوه بر این، آویشن دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های معده، به ویژه عفونت‌های ناشی از هلیکوباکتر پیلوری کمک کند. این گیاه همچنین به دلیل خواص تسکین دهنده اش برای مشکلات تنفسی و سرشار از ویتامین C، A و سایر مواد معدنی شناخته شده است.

دمنوش برای دلپیچه و دل درد: زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که از دیرباز در طب سنتی به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن استفاده می‌شده است. کورکومین، یک ماده فعال زردچوبه، برای درد معده، نفخ و گرفتگی عضلات مفید است. زردچوبه همچنین می‌تواند به کاهش التهاب در روده و حمایت از عملکرد دستگاه گوارش کمک کند. نوشیدن دمنوش زردچوبه می‌تواند به کاهش علائم بیماری‌های التهابی مانند کولیت اولسراتیو و بیماری کرون کمک کند و همچنین می‌تواند به مقابله با عفونت روده، ناراحتی و نفخ کمک کند.

دمنوش برای دلپیچه و دل درد: بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی است که به دلیل خواص طراوت بخش و نیروبخش آن شناخته شده است که می‌تواند به کاهش مشکلات معده کمک کند. مشخص شده است که دمنوش بادرنجبویه دارای خواص ضد اسپاسم است که می‌تواند به تسکین گرفتگی و اسپاسم در دستگاه گوارش کمک کند و همچنین خواص ضد التهابی دارد که می‌تواند به کاهش التهاب در روده و کاهش درد کمک کند. دمنوش بادرنجبویه همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند به کنترل باکتری‌های مضر روده کمک کند و بنابراین از مشکلات معده ناشی از عفونت‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، دمنوش بادرنجبویه همچنین می‌تواند با ترویج ترشح آنزیم‌های گوارشی و کمک به شل شدن عضلات معده به هضم غذا کمک کند.

دمنوش خانگی برای دلپیچه: قاصدک

قاصدک گیاهی است که به طور سنتی به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات گوارشی مانند گرفتگی معده، نفخ و گاز استفاده می‌شود. برگ‌های قاصدک دارای اثر ملین ملایمی‌هستند که می‌تواند به کاهش یبوست و تقویت حرکات روده سالم کمک کند. دمنوش قاصدک همچنین یک ادرارآور طبیعی است، به این معنی که می‌تواند به ترشح آب اضافی از بدن کمک کند و در نتیجه نفخ و ناراحتی را کاهش دهد. علاوه بر این، دمنوش ریشه قاصدک برای بهبود عملکرد کبد و سم زدایی بدن و حمایت از سیستم گوارش مفید است.

دمنوش برای دل درد شدید: دارچین

دارچین ادویه ای است که به طور سنتی به دلیل خواص دارویی آن به ویژه برای مشکلات گوارشی استفاده می‌شده است. مشخص شده است که دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب در روده و کاهش درد کمک کند. دمنوش دارچین همچنین می‌تواند به تحریک تولید آنزیم‌های گوارشی کمک کند، که می‌تواند به هضم غذا کمک کند و همچنین اثر آرام‌بخشی بر عضلات دستگاه گوارش دارد که می‌تواند به تسکین گرفتگی و اسپاسم کمک کند. علاوه بر این، دارچین دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند برای جلوگیری از مشکلات معده ناشی از عفونت‌ها مفید باشد و همچنین به تنظیم سطح قند خون، کاهش علائم گاستروپارزی، وضعیتی که بر هضم ناشی از دیابت تأثیر می‌گذارد، کمک می‌کند.

دمنوش برای دلپیچه: انیسون

انیسون گیاهی با طعمی‌خاص و شبیه شیرین بیان است که به طور سنتی برای درمان مشکلات گوارشی مانند دل پیچه و نفخ استفاده می‌شود. مشخص شده است که دانه‌های انیسون دارای خواص ضد نفخ هستند که می‌تواند به آزادسازی گازهای به دام افتاده و کاهش نفخ کمک کند. دمنوش انیسون همچنین دارای خواص ضد اسپاسم است که می‌تواند به تسکین گرفتگی و اسپاسم در دستگاه گوارش کمک کند. علاوه بر این، دمنوش انیسون همچنین می‌تواند تولید صفرا را تحریک کرده و با ترویج آزادسازی آنزیم‌های گوارشی از هضم غذا حمایت کند.

دمنوش برای دلپیچه: نعناع گربه ای

نعناع گربه ای گیاهی است که به طور سنتی به دلیل خواص دارویی آن به ویژه برای مشکلات گوارشی استفاده می‌شود. مشخص شده است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به کاهش التهاب در روده و کاهش درد کمک کند. دمنوش گربه ای همچنین می‌تواند اثر آرام بخشی بر عضلات دستگاه گوارش داشته باشد که می‌تواند به تسکین گرفتگی و اسپاسم کمک کند. علاوه بر این، اگر بی خوابی به ناراحتی معده کمک می‌کند، از گربه به عنوان یک درمان طبیعی برای ترویج خواب سالم استفاده شده است.

دمنوش برای دلپیچه: آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه دارویی است که برای درمان طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله مشکلات معده استفاده می‌شود. ژل داخل برگ‌های گیاه آلوئه ورا حاوی ترکیباتی است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند که می‌تواند به کاهش التهاب در روده و کاهش درد کمک کند. دمنوش آلوئه ورا همچنین می‌تواند به تقویت حرکات منظم روده و در نتیجه کاهش یبوست کمک کند. علاوه بر این، آلوئه ورا با خنثی کردن اسید معده به درمان زخم معده ناشی از رفلکس اسید و سایر شرایط کمک می‌کند.

دمنوش برای دلپیچه: گل ختمی

ریشه گل ختمی‌گیاهی است که معمولا برای درمان مشکلات گوارشی مانند گرفتگی معده، نفخ و گاز استفاده می‌شود. مشخص شده است که محتوای موسیلاژ موجود در ریشه ختمی‌دارای خواص آرام بخش است که می‌تواند به تسکین معده و کاهش درد و ناراحتی کمک کند. دمنوش ریشه گل ختمی‌همچنین یک ضد نفخ طبیعی است، به این معنی که می‌تواند به آزادسازی گازهای به دام افتاده و کاهش نفخ کمک کند. علاوه بر این، دمنوش ریشه گل ختمی‌می‌تواند تولید مخاط را در معده و روده تقویت کند، که می‌تواند به پوشش و محافظت از دستگاه گوارش در برابر اثرات مضر اسید معده و سایر مواد محرک کمک کند.

دمنوش برای دلپیچه: ریشه سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب گیاهی است که از قدیم به عنوان یک درمان طبیعی برای تقویت آرامش و کاهش اضطراب استفاده می‌شود. ریشه گیاه حاوی ترکیباتی است که اثر آرام بخشی بر بدن دارد که می‌تواند به آرامش عضلات دستگاه گوارش و کاهش گرفتگی و اسپاسم کمک کند. علاوه بر این، دمنوش ریشه سنبل الطیب می‌تواند به کاهش علائم IBS مانند درد شکم، نفخ و یبوست با کاهش اسپاسم عضلانی و ایجاد آرامش کمک کند.

دمنوش برای دلپیچه: دمنوش اکیناسه

اکیناسه گیاهی است که  برای حمایت از سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت‌ها استفاده می‌شود. ترکیبات موجود در اکیناسه دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب در روده و کاهش درد کمک کند، همچنین این گیاه دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های معده و ارتقای سلامت روده کمک کند. دمنوش اکیناسه همچنین یک ادرارآور طبیعی است، به این معنی که می‌تواند به ترشح آب اضافی از بدن کمک کند و در نتیجه نفخ و ناراحتی را کاهش دهد. علاوه بر این، نوشیدن منظم دمنوش اکیناسه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و احتمال ناراحتی معده ناشی از عفونت‌ها را کاهش دهد.

دمنوش برای دلپیچه: بیدمشک

بیدمشک گیاهی است که به طور سنتی برای حمایت از سلامت کبد و دستگاه گوارش استفاده می‌شود. مشخص شده است که دارای خواص سم زدایی است که می‌تواند به پاکسازی کبد، حمایت از هضم سالم و کاهش التهاب کمک کند. دمنوش ریشه بیدمشک همچنین یک ادرارآور طبیعی است، به این معنی که می‌تواند به ترشح آب اضافی از بدن کمک کند و در نتیجه نفخ و ناراحتی را کاهش دهد. علاوه بر این، ریشه دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های معده و ارتقای سلامت روده کمک کند.

دمنوش برای دلپیچه: نارون لغزنده

نارون لغزنده گیاهی است که به طور سنتی برای تسکین دستگاه گوارش و کاهش علائم ناراحتی معده استفاده می‌شده است. مشخص شده است که محتوای موسیلاژ پوست درخت دارای خاصیت نرم کنندگی است که می‌تواند به تسکین معده و کاهش درد و ناراحتی کمک کند. علاوه بر این، دمنوش نارون لغزنده نیز می‌تواند به تنظیم حرکات روده و کاهش یبوست کمک کند. نارون لغزنده همچنین می‌تواند به پوشش و محافظت از دستگاه گوارش در برابر اثرات مضر اسید معده و سایر محرک‌ها کمک کند.

دمنوش برای دلپیچه: خار مریم

خار مریم گیاهی است که به طور سنتی برای حمایت از سلامت کبد و بهبود هضم استفاده می‌شود. ترکیبات فعال موجود در خار مریم، مانند سیلیمارین، خواص آنتی اکسیدانی دارند و از کبد در سم زدایی بدن حمایت می‌کنند. دمنوش خار مریم همچنین می‌تواند با حمایت از سلامت کبد و بهبود هضم سالم به کاهش علائم سوء‌هاضمه، نفخ و یبوست کمک کند. علاوه بر این، مشخص شده است که دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب در روده و کاهش درد کمک کند.

دمنوش برای دلپیچه: برگ قاصدک

دمنوش برگ قاصدک از برگ‌های گیاه قاصدک تهیه می‌شود و به دلیل خواص ادرارآور آن شناخته شده است که به ترشح آب اضافی از بدن کمک می‌کند و در نتیجه نفخ و ناراحتی را کاهش می‌دهد. برگ‌های قاصدک حاوی سطوح بالایی از ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K هستند که می‌توانند از سلامت دستگاه گوارش حمایت کرده و علائم یبوست و سوء‌هاضمه را کاهش دهند. علاوه بر این، برگ‌های قاصدک منبع خوبی از فیبر است که می‌تواند به تنظیم حرکات روده و بهبود هضم سالم کمک کند.

دمنوش برای دلپیچه: گون

گون گیاهی است که به طور سنتی برای حمایت از سیستم ایمنی استفاده می‌شده است و همچنین به دلیل خواص دارویی آن در بهبود هضم شناخته شده است. ریشه گیاه گون حاوی ترکیباتی است که خواص ضد التهابی دارند که می‌تواند به کاهش التهاب در روده و کاهش درد کمک کند. علاوه بر این، دمنوش گون همچنین می‌تواند به تقویت حرکات منظم روده کمک کند، بنابراین یبوست را کاهش داده و هضم سالم را تقویت می‌کند. خواص تقویت کننده سیستم ایمنی آن همچنین می‌تواند احتمال ناراحتی معده ناشی از عفونت‌ها را کاهش دهد.

 دمنوش برای دلپیچه: کاسنی

ریشه کاسنی گیاهی است که به طور سنتی به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات گوارشی مانند گرفتگی معده، نفخ و گاز استفاده می‌شود. ریشه گیاه حاوی ترکیباتی است که خواص ضد التهابی دارند که می‌تواند به کاهش التهاب روده و کاهش درد کمک کند. دمنوش ریشه کاسنی همچنین می‌تواند با تقویت تولید صفرا به هضم سالم کمک کند، که می‌تواند به هضم غذا و کاهش ناراحتی کمک کند. علاوه بر این، دمنوش ریشه کاسنی یک ملین طبیعی است که می‌تواند به کاهش یبوست و تقویت حرکات منظم روده کمک کند.

دمنوش برای دلپیچه: نخل اره ای

نخل اره ای گیاهی است که به طور سنتی برای خواص دارویی آن، به ویژه برای مشکلات گوارشی مانند ناراحتی معده و گرفتگی عضلات استفاده می‌شود. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب در روده و کاهش درد کمک کند. دمنوش نخل اره همچنین می‌تواند به تقویت حرکات منظم روده و رفع یبوست کمک کند. علاوه بر این، دمنوش نخل اره ای می‌تواند از سلامت دستگاه ادراری حمایت کند و به جلوگیری از عفونت مثانه و اورتریت کمک کند، که می‌تواند به درد معده نیز کمک کند.

دمنوش برای دلپیچه: شبدر قرمز

شبدر قرمز گیاهی است که به طور سنتی به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات گوارشی مانند گرفتگی معده، نفخ و گاز استفاده می‌شود. گل‌های این گیاه حاوی ترکیباتی هستند که خواص ضد التهابی دارند که می‌تواند به کاهش التهاب روده و کاهش درد کمک کند. علاوه بر این، دمنوش شبدر قرمز می‌تواند با تقویت تولید صفرا به هضم سالم کمک کند، که می‌تواند به هضم غذا و کاهش ناراحتی کمک کند. دمنوش شبدر قرمز همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌تواند به سلامت کبد کمک کند و همچنین می‌تواند از مشکلات معده ناشی از سموم و سایر مواد مضر جلوگیری کند.

دمنوش برای دلپیچه: کوهوش سیاه

کوهوش سیاه گیاهی است که از قدیم برای تسکین علائم یائسگی استفاده می‌شده است، همچنین خواص دارویی آن در بهبود هضم شناخته شده است. ریشه گیاه حاوی ترکیباتی است که خواص ضدالتهابی دارند که می‌تواند به کاهش التهاب روده و کاهش درد کمک کند. علاوه بر این، دمنوش کوهوش سیاه همچنین می‌تواند اثر آرام‌بخشی بر عضلات دستگاه گوارش داشته باشد که می‌تواند به تسکین گرفتگی و اسپاسم کمک کند. این دمنوش همچنین برای تقویت حرکات منظم روده و تسکین یبوست شناخته شده است.

دمنوش برای دلپیچه: خربزه تلخ

خربزه تلخ میوه ای است که در طب سنتی به دلیل خواص دارویی آن به ویژه برای مشکلات گوارشی مانند گرفتگی معده، نفخ و گاز معده استفاده می‌شود. ترکیبات فعال موجود در خربزه تلخ دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به کاهش التهاب در روده و کاهش درد کمک کند. دمنوش خربزه تلخ همچنین می‌تواند با تقویت تولید صفرا به هضم سالم کمک کند، که می‌تواند به هضم غذا و کاهش ناراحتی کمک کند. علاوه بر این، خربزه تلخ دارای خواص تنظیم کننده قند خون است و می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت برای جلوگیری از گاستروپارزی مفید باشد.

دمنوش برای دلپیچه: قهوه قاصدک

قهوه ریشه قاصدک یک نوشیدنی بدون کافئین است که از ریشه‌های بو داده گیاه قاصدک تهیه می‌شود. مشخص شده است که دارای یک اثر ملین ملایم است که می‌تواند به کاهش یبوست و تقویت حرکات روده سالم کمک کند. قهوه ریشه قاصدک همچنین یک ادرارآور طبیعی است، به این معنی که می‌تواند به ترشح آب اضافی از بدن کمک کند و در نتیجه نفخ و ناراحتی را کاهش دهد. علاوه بر این، قهوه ریشه قاصدک می‌تواند عملکرد کبد را بهبود بخشد، بدن را سم زدایی کند و از سیستم گوارشی حمایت کند و به خلاص شدن از شر سمومی‌که می‌توانند باعث ناراحتی معده شوند کمک می‌کند.

بهترین دمنوش برای دل پیچه

برای انتخاب بهترین دمنوش برای دل پیچه، بایستی دقت داشته باشیم که این موضوع بستگی به علت دل پیچه و هم چنین سایر مشخصات جسمی و طبع شخص دارد. برخی دمنوش ها مانند آویشن و رازیانه معمولا در طیف وسیع تری از افراد اثرگذار بوده است. برخی از دمنوش ها نیز ممکن است سبب برخ عارضه ها در بعضی اشخاص گردد. بنابراین سعی کنید در ابتدا مقدار کمی از دمنوش را تست کرده و همچنین در صورت امکان با پزشک خود مشورت نمایید.

منبع
myteadrop.comsenchateabar.comhealthline.com
نمایش بیشتر

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

ویزیت رایگان

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید