سلامت

درمان فشار خون بالا در طب سنتی دکتر خیراندیش+روازاده و…

درمان فشارخون بالا در طب سنتی دکترخیراندیش

از نظر دکتر خیراندیش دو نوع خلط حاکم در بدن وجود دارد؛ خلط بلغم و دم . هر وقت هر کدام از این خلط‌ها در بدن زیاد شود باعث نوع خاصی از فشار خون می‌شود. از نگاه دکتر خیراندیش وقتی بلغم خون بالا باشد باعث فشارخون نوع سرد می‌شود. استرس چون سرد است سطح بلغم را بالا می‌برد. گریپ فروت، سیر و غیره برای درمان فشار خون گرم مناسب هستند. فشار خون سرد در افرادی که رگ آن‌ها پنهان است و بانوان بیشتر شایع است.  برای درمان فشار خون سرد،  باید از گرمی‌جات استفاده کرد. سیاه‌دانه به علت انبساط‌ دهنده بودن عروق برای هر دو نوف فشار خون توصیه می‌شود. خوردن نمک قبل از غذا بلغم خون را تبدیل به دم می‌کند و مانع بالا رفتن بلغم خون می‌شود. پیاده‌روی روی سنگلاخ و پیاده روی همراه با تعریق، ماساژ برای درمان فشار خون سرد در طب سنتی توصیه شده است.

فشار خون گرم، در مزاج دموی شایع است و فشار خون ماکزیمم در این نوع افراد بالا است. و از علائم آن گلگون بودن صورت است. معمولا افراد دموی ماکزیمم و می‌نیمم فشار خون آن‌ها بالا است. در این فشار خون گرم باید حجم خون را کم کرد و بهترین روش برای آن، حجامت در سه مرحله در ایام قرص قمری  است. شربت سکنجبین یا خوردن سرکه همراه با غذا می‌نیمم خون را بالا می‌برد. خوراک‌های گرم مثل رازیانه، عسل، عرق بهار نارنج و شربت زعفران برای فشار‌خون بالا مفید است.  در طب سنتی،خوردن دو سین (مخلوط یک قاشق سیاه دانه و سه قاشق عسل) هشت تا دوازده ساعت یک بار و در موارد اورژانسی چهار ساعت یک بار، برای فشار خون گرم و سرد توصیه شده است. اگر غلظت خون خیلی بالا باشد شربت سرکنجبین را چهار تا شش ساعت یک‌بار میل کنید.

درمان اورژانسی فشار خون بالا در طب سنتی

درمان اورژانسی فشار خون بالا در طب سنتی

اگر فردی فشار شدید روی قلب داشت و رنگ پریده بود، دچار فشار خون بالا است و احتمال سکته در چنین فردی وجود دارد. استاد میرزایی برای درمان اورژانسی توصیه می‌کند با یک سوزن از انگشت کوچک سمت چپ شروع کرده و شروع به سوزن زدن به انگشت‌ها کنیم، ممکن است موقع انجام این‌کار خون تا دو متر پرتاپ شود.

خوردن قرص‌های شیمیایی به طور موقت رگ‌های خونی را باز می‌کند و بعد از بین رفتن اثر قرص  رگ‌ها دوباره به حالت اول بر می‌گردد. جویدن یک قاشق سیاه‌دانه صبح و شب باعث تنظیم فشار خون می‌شود. به خاطر مزه تلخ سیاه دانه می‌توانید یک لیوان آب بعد از جویدن سیاه‌دانه میل کنید. طبق طب سنتی سیاه‌دانه برای فشار خون بالا و فشار خون پایین مفید است.

طبق نظر استاد شهبازی برای درمان اورژانسی فشار خون در طب سنتی می‌توان چند قطره آب پشت گردن فردی که دچار فشار خون بالا است بپاشید و از بروز سکته در فرد جلوگیری کنید

درمان فشارخون بالا استاد تبریزیان طب اسلامی

درمان فشارخون بالا استاد تبریزیان طب اسلامی

از نظر آیت الله تبریزیان فشار خون بر اثر تنگی رگ‌ها و افزایش سرعت گردش خون ایجاد می‌شود و فشار مضاعفی بر روی دیواره رگ‌ها وارد می‌شود. در زیر مواردی که از نظر استاد تبریزیان باعث کاهش فشار خون می‌شود را شرح می‌دهیم:

  • شاخص‌ترین درمان برای فشار خون بالا از نگاه استاد تبریزیان حجامت است. آب ماست، سیر یا پودرسیر هم برای کاهش فشار خون مفید است.
  • خوردن انار ترش سه واحد
  • قره قورت دو واحد
  • پودر سیر یک واحد
  • گرد لیمو یک واحد
  • گرد غوره یک واحد
  • برگ کاسنی دو واحد
  • ایرسا ( ریشه گل زنبق) دو واحد
  • تخم کاهو دو واحد
  • برگ چغندر دو واحد
  • سیاه دانه یک واحد

همه این مواد را آسیاب و الک کرده و قبل از نهار و شام میل کنید.

سرخی صورت و احساس نبض در سر از نشانه‌های فشار خون است. خوردن سیاه دانه برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.

علت و درمان فشارخون پایین استاد تبریزیان طب اسلامی

علت و درمان فشارخون پایین استاد تبریزیان طب اسلامی

از نظر آقای تبریزیان علت پایین آمدن فشار خون، نوعی کم‌خونی است. علائم آن بی‌حالی و کسل بودن است. وقتی حجم خون نسبت به ظرفیت رگ‌های خونی کم‌تر باشد باعث پایین آمدن فشارخون می‌شود و درمان آن قرص خون است.

درمان فشارخون بالا در طب سنتی دکتر اکبری

درمان فشارخون بالا در طب سنتی دکتر اکبری

دکتر اکبری برای درمان فشار خون بالا، حجامت را توصیه می‌کند. حجامت برای پیش‌گیری درمان فشار خون مفید است. بهتر است از سنگ نمک طبیعی برای غذا استفاده کرد چون نمک‌های تصفیه شده فشار خون را بالا می‌برد. خوردن روزی یک تا سه لیوان دم نوش برگ درخت زیتون، فشار خون را پایین می‌آورد.

درمان فشار خون بالا از نگاه دکتر روازاده

درمان فشار خون بالا از نگاه دکتر روازاده

استاد روازاده، طبق دستور طب سنتی باز کردن یکی از رگ‌های خونی و خارج شدن خون را برای درمان اورژانسی فشار خون بالا توصیه می‌کنند. یکی دیگر از مواردی که فشار خون را پایین می‌آورد استفاده از نمک دریایی است. نمک های تصفیه شده باعث بالا رفتن فشار خون می‌شوند.

درمان فشارخون بالا در طب سنتی دکتر کردافشار

درمان فشارخون بالا در طب سنتی دکتر کردافشار

دو نوع فشار خون وجود دارد، فشار خون سرد و فشار خون گرم. دکتر کرد افشاری برای درمان فشار خون گرم، مدرات سرد مثل چای ترش، گریپ فروت، لیمو ترش، لیمو را توصیه می‌کند و برای افرادی که فشار خون سرد دارند؛ سیر که رقیق کننده خون است و سنبل‌الطیب  فشار شریان ریوی را پایین می‌آورد. عدم تناسب دارو و غذا با بدن، استرس و پرخوری باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود. برای درمان اورژانسی فشار خون می‌توان قطره‌های مرزن‌جوش، سیاه‌دانه و اسطوخودوس را زیر زبان ریخت یا ماساژ کف پا و پا و حجامت و بادکش گزاشتن در ناحیه ساق پا و روی کلیه‌ها انجام‌ داد.

درمان افت فشارخون دکتر کرد افشار

درمان افت فشارخون دکتر کرد افشار

دکتر کردافشاری برای افرادی که مشکل افت فشار خون دارند توصیه می‌کند اگر مشکل معده ندارند، نارگیل را به اندازه دو بند انگشت، ۳ تا ۴ بار بجوند تا عصاره آن خارج شود . سپس عصاره روغنی را قورت داده و تفاله نارگیل  را دور بریزند که باعث سنگینی معده می‌شود. خوردن آب سیب طبیعی به همراه یک قاشق لیمو ترش و یک قاشق شکر بعد از غذا و قبل از خواب و خوردن شیره انگور در درمان افت فشار خون موثر است.

درمان فشارخون بالا استاد ضیایی طب اسلامی

درمان فشارخون بالا استاد ضیایی طب اسلامی

استاد ضیایی خوردن یک قاشق مرباخوری پودر شنبلیله در وعده ناهار و شام را برای کاهش سریع فشار خون پیشنهاد می‌کند، خوردن روزی چهارده عدد  زغال اخته بدون نمک هم در کاهش فشار خون کمک کننده است.

  • دم کرده پنج عدد برگ زیتون هنگام صبح ناشتا
  • خوردن سه عدد خیار بوته‌ای
  • خوردن تخم گشنیز و تمر هندی
  • خوردن تخم خیار و تخم کاسنی و تخم خرفه
  • خوردن سیر، پیاز، موسیر و کلم پیچ با آبلیموی تازه هنگام نهار
  • خوردن شاتوت و توت فرنگی
  • خوردن زرشک و عناب خیس خورده در وسط روز
  • خوردن کنگر خوراکی هنگام شام
  • آب ماست چکیده و آب نخود
  • دم کرده بو مادران
  • خوردن سداب هنگام مغرب
  • خوردن زیرفون برای فشار خون استرسی در طب سنتی _ اسلامی توصیه شده است.

 

درمان فشار خون مینیمم بالا در طب سنتی استاد ضیایی

درمان فشار خون مینیمم بالا در طب سنتی استاد ضیایی

از نظر استاد ضیایی یکی دیگر از مواردی که خوردن آن در طب سنتی توصیه شده است؛ انار است. میوه انار به خاطر پتاسیم موجود در آن، فشار خون را کاهش می‌دهد. اگر در شخصی فشار خون انبساطی یا می‌نیممی  قلب بالا باشد، خوردن انار شیرین سبب کاهش فشار سیستولیک خون و کلسترول بد خون می‌شود.

درمان افت فشار خون فوری استاد ضیایی

درمان افت فشار خون فوری استاد ضیایی

بر اساس صحبت‌های آقای ضیایی، در طب اسلامی توصیه شده است؛ خوردن ترشی‌جات و غذاهای تند برای افرادی که افت فشارخون دارند مضر است. برای درمان افت فشاریک قاشق مرباخوری عسل رقیق شده صبحگاهی که با شیر کم‌چرب گاو یا آب گرم رقیق شده را میل کنید. خوردن هفت عدد خرما از نهار تا مغرب و خوردن آب سیب قبل از خواب در درمان کاهش فشار خون بسیار کمک کننده است.

نمایش بیشتر

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

ویزیت رایگان

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید