سلامت

پایین آوردن تب کودک با پیاز با 14روش

پایین آوردن تب کودک با پیاز

پیاز به طور سنتی به عنوان یک درمان خانگی برای تب استفاده می‌شود. برخی افراد بر این باورند که قرار دادن پیاز خلال شده در جوراب کودک یا در اتاقی که کودک تب دار در آن خوابیده است می‌تواند به کاهش تب کودک کمک کند. تعدادی محدودی از شواهد علمی‌برای تایید اثر پیاز برای کاهش تب وجود دارد. اما بسیاری از مردم اعتقاد دارند که پیاز برای کاهش تب کودکان تاثیر مثبت دارد. در ادامه به طور کامل به تشریح پایین آوردن تب کودک با پیاز میپردازیم.

پایین آوردن تب کودک با پیاز خلال شده در جوراب

پایین آوردن تب کودک با پیاز خلال شده در جوراب

یکی از روش‌های خانگی استفاده از پیاز برای کاهش تب کودک، قرار دادن تکه‌های پیاز در جوراب کودک هنگام خواب است. برای این کار نصف یک پیاز متوسط را خلال کنید. سپس پیازهای خلال شده را در کف جوراب کودک به نحوی قراردهید که کف پای کودک را بپوشاند. تئوری پشت این روش این است که پیاز گرمای بدن کودک را جذب کرده و به کاهش تب او کمک می‌کند.

پایین آوردن تب کودک با پیاز در اتاق

پایین آوردن تب کودک با پیاز در اتاق

یکی دیگر از روش‌های خانگی این است که پیاز را در قسمت‌های مختلف اتاق که کودک خوابیده است قرار دهید. این کار را می‌توان با برش دادن پیاز و قرار دادن آن در بشقاب‌ها یا قرار دادن پیاز کامل در قسمت‌های مختلف اتاق انجام داد. تئوری پشت این روش این است که پیاز سموم تب‌آور موجود در هوا را جذب کرده و به کاهش تب کودک کمک می‌کند.

پایین آوردن تب کودک با ضماد پیاز

ضماد پیاز را می‌توان با له کردن یا رنده کردن پیاز و گذاشتن آن در پارچه یا بانداژ درست کرد. سپس ضماد را می‌توان روی پیشانی یا قفسه سینه کودک قرار داد تا به کاهش تب او کمک کند. همچنین می‌توانید ضماد پیاز را داخل یک پلاستیک کرده و پای کودک را داخل آن قرار دهید. در این روش نیز احتمالا پیاز دمای بدن را بیرون می‌کشد.

پایین آوردن تب کودک با آب پیاز

پایین آوردن تب کودک با آب پیاز

آب پیاز را می‌توان با آب گرفتن یک پیاز یا مخلوط کردن آن با کمی‌آب و سپس صاف کردن مخلوط درست کرد. چند قطره آب پیاز را می‌توان به کودک تب دار به طور مستقیم یا مخلوط با کمی‌عسل یا آب داد. تئوری پشت این روش این است که آب پیاز به تقویت ایمنی کودک و مبارزه با عفونتی که باعث تب می‌شود کمک می‌کند.

پایین آوردن تب کودک با پیاز خوردن

پایین آوردن تب کودک با پیاز خوردن

خوردن پیاز خام نیز ممکن است فوایدی در کاهش تب داشته باشد، زیرا پیاز دارای خواصی است که می‌تواند ایمنی را تقویت کرده و اثر ضد التهابی داشته باشد. خوردن پیاز خام همچنین ممکن است به کاهش احتقان و سایر علائم تب، مانند آبریزش بینی یا گلودرد کمک کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر کودک نمی‌خواهد آنها را بخورد، اجبار کودک ایده خوبی نخواهد بود.

پایین آوردن تب کودک با پیاز دم کرده

پایین آوردن تب کودک با پیاز دم کرده

دم کرده پیاز را می‌توان با جوشاندن پیازهای خلال شده در آب به مدت چند دقیقه و سپس صاف کردن مخلوط تهیه کرد. سپس دم کرده را می‌توان به عنوان نوشیدنی گرم یا سرد به کودک داد. دقت داشته باشید که نباید مقدار زیادی از آب پیاز را تهیه کرد و کنار گذاشت و مصرف تازه آن مهم است.تئوری پشت این روش این است که دم کرده پیاز به کاهش التهاب و تقویت ایمنی کودک کمک می‌کند.

پایین آوردن تب کودک با شربت پیاز

با جوشاندن پیاز خلال شده در آب و شکر تا زمانی که پیازها نرم شده و مایع آن شربتی شود، شربت درست می‌شود. برای خواص بهتر این شربت می‌توان به جای شکر از عسل یا شیره‌های مفید استفاده کرد. سپس شربت را می‌توان به عنوان یک درمان طبیعی برای تب به کودک داد. تئوری پشت این روش این است که شربت به تسکین گلوی کودک و کاهش التهاب کمک می‌کند.

پایین آوردن تب کودک با استنشاق پیاز

پایین آوردن تب کودک با استنشاق پیاز

پیازهای خرد شده را می‌توان در یک کاسه آب داغ قرار داد و کودک می‌تواند بخار آن را استنشاق کند. هچنین می‌توان پیازهای خرد شده در جلو دستگاه بخور قرار داد و کودک هوای خروجی از آن را استنشاق کند. در این روش بخار به آرام کردن مجاری بینی کودک که ممکن است به دلیل تب دچار احتقان شود، کمک می‌کند.

پایین آوردن تب کودک با چای پیاز

چای تهیه شده از پیاز خشک یا تازه، مخلوط با زنجبیل، عسل و لیمو را می‌توان استفاده کرد. چای را می‌توان گرم مصرف کرد و می‌توان آن را چند بار در روز مصرف کرد. تئوری پشت این روش این است که چای به تقویت ایمنی کودک و کاهش التهابی که باعث تب می‌شود کمک می‌کند.

پایین آوردن تب کودک با پیاز و روغن نارگیل

پایین آوردن تب کودک با پیاز و روغن نارگیل

طبق پژوهشی که در سال 2019 روی تعدادی از کودکان تب دار صورت گرفت، به این نتیجه رسیدند که اثر معنی‌داری ترکیب پیاز قرمز با روغن نارگیل بکر در کاهش دمای بدن کودکان تب دار وجود داشت. این پژوهش با عنوان :

Combination of Red Onion Compress with Virgin Coconut Oil to Reduce Children’s Fever

چاپ شد.

پایین آوردن تب کودک با سوپ پیاز

پایین آوردن تب کودک با سوپ پیاز

سوپ پیاز را می‌توان با تفت دادن پیاز در کمی‌روغن و سپس اضافه کردن آب گوشت و مواد دیگر درست کرد. سپس سوپ را می‌توان به عنوان یک غذای آرام بخش به کودک داد. تئوری پشت این روش این است که سوپ به آبرسانی مجدد کودک و تامین مواد مغذی مهمی‌که ممکن است به دلیل تب از بین رفته باشد، کمک می‌کند.

در ادامه آموزش 3 نوع سوپ پیاز مفید برای کاهش تب آورده شده است.

سوپ رشته مرغ با پیاز برای پایین آوردن تب

مواد لازم

  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 2 پیاز بزرگ، نازک خلال شده
  • 2 حبه سیر، خرد شده
  • 6 فنجان آب مرغ
  • 2 فنجان مرغ خرد شده پخته شده
  • 1 فنجان نودل تخم مرغ نپخته
  • نمک و فلفل برای چشیدن
  • یک چهارم فنجان جعفری تازه خرد شده (اختیاری)

نحوه پخت سوپ رشته مرغ با پیاز برای پایین آوردن تب

در یک قابلمه بزرگ، روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز و سیر را اضافه کنید و تفت دهید، مرتباً هم بزنید تا پیازها شفاف شوند، حدود 10 دقیقه این کار را ادامه دهید.آب ، مرغ و رشته فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید بجوشد و سپس حرارت را کم کنید. به مدت 10-15 دقیقه یا تا زمانی که رشته فرنگی نرم شود، بجوشانید. در صورت تمایل سوپ را داغ سرو کنید و روی آن را با جعفری خرد شده سرو کنید.

پایین آوردن تب کودک با سوپ پیاز و هویج

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 2 پیاز بزرگ، نازک خلال شده
  • 2 حبه سیر، خرد شده
  • 6 فنجان آب
  • 2 عدد هویج پوست کنده و خرد شده
  • نمک و فلفل برای چاشنی

نحوه پخت سوپ پیاز و هویج برای پایین آوردن تب کودک

در یک قابلمه بزرگ، روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز و سیر را اضافه کنید و تفت دهید، مرتباً هم بزنید تا پیازها شفاف شوند، حدود 10 دقیقه این کار را ادامه دهید.آب و هویج را اضافه کنید، مخلوط را به جوش بیاورید و سپس حرارت را کم کنید. به مدت 20-25 دقیقه یا تا زمانی که هویج‌ها نرم شوند بجوشانید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و  سوپ را مخلوط کنید تا یکدست شود. سوپ را گرم سرو کنید.

پایین آوردن تب کودک با سوپ پیاز و سیب زمینی

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری کره
  • 2 پیاز بزرگ، نازک خلال شده
  • 2 حبه سیر، خرد شده
  • 6 فنجان آب گوشت مرغ
  • 4 فنجان سیب زمینی پوست کنده و خرد شده
  • نمک و فلفل برای چاشنی

نحوه پخت سوپ پیاز و سیب زمینی برای تب کودک

در یک قابلمه بزرگ، کره را روی حرارت متوسط آب کنید. پیاز و سیر را اضافه کنید و تفت دهید، مرتباً هم بزنید تا پیازها شفاف شوند، حدود 10 دقیقه.آب گوشت، سیب زمینی را اضافه کنید، مخلوط را به جوش بیاورید و سپس حرارت را کم کنید. به مدت 20-25 دقیقه یا تا زمانی که سیب زمینی‌ها نرم شوند بجوشانید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و سوپ را مخلوط کنید تا یکدست شود. با نمک و فلفل سوپ را مزه دار کنید.

 

مطالعه بیشتر

منبع
wowmom.co.ke
نمایش بیشتر

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

ویزیت رایگان

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید