پوست

راهنمای جامع برای رفع غبغب با ورزش و ماساژ

فهرست محتوای مقاله

رفع غبغب با ورزش

رفع غبغب با ورزش، یک راهکار بسیار موثر برای از بین بردن غبغب و زاویه‌‎سازی فک و صورت است. غبغب تکه چربی اضافی زیر چانه است که زاویه فک را از بین می‌برد و در زیبایی چهره بسیار موثر است. انجام ورزش‌های صورت علاوه بر درمان این عارضه، موجب جوان‌تر به نظر رسیدن پوست صورت می‌شود.

انواع راهکارهای درمانی پزشکی(با و بدون جراحی) نیز برای از بین بردن عارضه غبغب وجود دارد. اما اگر فرد به دنبال روشی بدون عوارض و غیرتهاجمی است، می‌تواند به از بین بردن غبغب با ورزش فکر کند.ویدئوی زیر برخی تمارین ورزشی برای رفع غبغب را نشان می‌دهد و در ادامه نیز به تشریح حرکات ورزشی رفع غبغب می‌پردازیم.

 

 

انواع روش های رفع غبغب با ورزش

انجام حرکات ورزشی برای زاویه‎سازی صورت و از بین بردن غبغب به شرطی موثر است که به‎درستی انجام شود و فرد برای رسیدن به نتیجه صبور باشد. در واقع چیزی با عنوان رفع سریع غبغب با ورزش وجود ندارد. حرکات مربوط به فک و گردن اگر به درستی انجام نشوند می‌توانند باعث آسیب‌های جدی مانند گرفتگی عضلات شوند.

 در ادامه به بیان موثرترین روش‌ها برای رفع غبغب با ورزش می‌پردازیم.

 

گرم کردن (warm up)

در ابتدا مانند هر روتین ورزشی، گرم کردن عضلات برای جلوگیری از آسیب‎دیدگی قبل از شروع ورزش، بسیار مهم است.

 

نحوه انجام

برای رفع غبغب با ورزش و گرم شدن گردن، ابتدا فرد باید به آرامی و با استفاده از حرکت دورانی در جهت عقربه‌های ساعت، سر را به جلو و پایین و سپس به عقب و بالا بچرخاند. پس از چند چرخش، جهت را معکوس کنید.

سپس از حرکت دورانی برای کشش فک استفاده می‎شود. فک را به آرامی به سمت چپ و سپس جلو و سپس راست و سپس عقب بکشد و در هر حرکت یک یا دو ثانیه سر خود را ثابت نگه دارد. پس از انجام این حرکات عضلات گرم شده‌اند و آماده تمرین هستند.

 

رفع غبغب با ورزش چرخاندن گردن به اطراف

رفع غبغب با ورزش

 

چرخاندن و کشیدن گردن به پهلو مانند انجام دادن یک حرکت ساده یوگاست که موجب کاهش اندازه غبغب می‌شود. برای رفع غبغب با ورزش در این حرکت باید تمام مراحل زیر را با دقت انجام داد.

 

نحوه انجام

ابتدا فرد باید پشت و کمر خود را صاف نگه دارد، سپس گردن خود را تا جایی که می‌توانید به راست بکشد.

 بهتر است فرد اگر محدودیت‌هایی دارد و دارای درد یا دیسک در این ناحیه است با کشش بیش از حد موجب گرفتگی گردن خود نشود.

سپس گردن خود را به سمت چپ خود بکشد.

 

تعداد تکرار

فرد باید حداقل 10 بار در روز این حرکت را به هر دو طرف تکرار کند و مطمئن شود آن را به‎درستی انجام می‎دهد.

 

رفع غبغب با ورزش اسکوپ (The scoop)

برای رفع غبغب با ورزش در این حرکت، فرد باید دهانش را باز کند و لب پایینش را روی دندان‌های پایین بچرخاند؛ به این صورت که گویی آب را با فک پایینش جمع می‌کند.

سپس در همین حالت سرش را به سمت پایین حرکت دهد و به آرامی هنگام بلند کردن سرش، دهانش را ببندد. هنگام اجرای این ورزش برای رفع غبغب باید گوشه‌های لب‌هایش کاملا شل باشند.

 

تعداد تکرار حرکت در هر ست

تعداد تکرار این ورزش برای رفع غبغب بین 5 تا 7 بار است.

 

حرکت لمس بینی (Touch your nose) برای رفع غبغب با ورزش

رفع غبغب با ورزش

 

غبغب با ضعف عضلات هیوئید همراه است و به همین دلیل آن‌ها نیز باید تقویت شوند. این حرکت با تقویت این عضله به از بین بردن غبغب کمک می‌کند.

 

نحوه انجام حرکت

برای انجام این حرکت، فرد باید دستش را زیر چانه قرار دهد. سپس تا آنجا که ممکن است زبانش را بیرون بیاورد و سعی کند نوک زبانش را به بینی‌اش برساند.

 

تعداد تکرار حرکت در هر ست

5 بار

 

صورت بیضی‎ شکل (The perfect oval face)

رفع غبغب با ورزش

 

اگر فردی می‌خواهد صورتش را جوان‌تر کند و گونه‌هایش را به سمت بالا بکشد باید تمرین زیر را انجام دهد:

 

نحوه انجام حرکت

در این حالت فرد باید سرش را به سمت چپ بچرخاند و با جلو کشیدن فک پایینش، عضلات گردنش را صاف کند. او باید احساس کند عضلات گردنش در حال کشیده شدن هستند. سپس سرش را به سمت راست برگرداند و این حرکت را تکرار کند.

 

تعداد تکرار حرکت

5 بار در هر طرف

 

حرکت بوسه زرافه (Kiss the giraffe)

رفع غبغب با ورزش در این حرکت با تحریک چربی‌های زیر گلو همراه است. این حرکت برای تقویت عضلات و استراحت دادن به گردن در مدت زمانی که فرد پشت میز کار قرار دارد، نیز عالی است. فرد باید با پشت صاف و شانه‌های آرام بنشیند، سپس این حرکت را انجام دهد.

 

نحوه انجام حرکت

برای رفع غبغب با ورزش در این حرکت، فرد باید تصور کند که می‌خواهد زرافه یا فرد قد بلندی را ببوسد. او باید صورتش را به سمت بالا بگیرد و به سقف نگاه کند. کمی فک پایینش را جلو بیاورد، لب‌هایش را به هم نزدیک کند، انگار می‌خواهد شخصی را ببوسد. اگر این تمرین را به‎درستی انجام دهد، باید در گردنش احساس فشار شدیدی داشته باشد. این حرکت برای افرادی که دچار درد گردن یا دیسک هستند توصیه نمی‌شود.

 

تعداد تکرار حرکت

فرد باید برای مدت 5 الی 8 ثانیه در این پوزیشن باقی بماند و 5 بار این حرکت را تکرار کند.

 

رفع غبغب با ورزش مقاومت (Resistance)

رفع غبغب با ورزش

 

برای انجام این حرکت، فرد باید دو دستش را مشت کند و آن‌ها را مستقیم زیر چانه قرار دهد. سپس فکش را با اندکی فشار به سمت دست‌های مشت کرده‌اش بیاورد و عضلاتش را تحریک کند. در این حرکت، نیروی فشار باید به‌تدریج افزایش یابد.

 

تعداد تکرار حرکت

وقتی فشار به حداکثر مقاومت رسید،3 ثانیه در همان حالت باقی بماند، سپس استراحت کند و تمرین را 7-5 بار تکرار کند.

 

رفع غبغب با ورزش با لبخند زدن

برای انجام این حرکت، فرد باید با دهان بسته، دندان‌هایش را روی هم قرار دهد و سعی کند گوشه‌های لبش را تا جایی که ممکن است باز کند. سپس زبانش را به سخت کامه فشار دهد و به‎تدریج نیروی فشار را بیشتر کند. احساس فشار شدید در عضلات چانه به این معناست که تمرین را به‎درستی انجام داده است.

 

تعداد تکرار حرکت

بهتر است فرد، 5 ثانیه در همین حالت باقی بماند و 3 ثانیه استراحت کند. این حرکت را 8-5 بار تکرار کند.

 

گونه‌های پف کرده (Puffy cheeks)

این ورزش برای رفع غبغب است که باعث تقویت عضلات چانه و آب شدن چربی غبغب می‌شود. برای نتیجه بهتر حداقل 10 بار در روز باید آن را تکرار کرد.

برای انجام این حرکت، فرد باید دهانش را پر از هوا کند. سپس کف دستانش را روی گونه‌هایش فشار دهد تا در عضلاتش تنش ایجاد شود.

 

تعداد تکرار حرکت در هر بار انجام

3 الی 5 ثانیه در همین حالت باقی بماند. سپس هوا را خارج کند و استراحت کوتاهی داشته باشد.6-5 بار این حرکت را تکرار کند.

 

رفع غبغب با ورزش به همراه توپ تنیس

حرکت گردن و توپ تنیس، یک ورزش برای رفع غبغب است که برای تقویت عضلات استفاده می‌شود و به کاهش چربی اضافی زیر چانه نیز می‌تواند کمک می‌کند.

 

نحوه انجام حرکت

برای انجام این حرکت، فرد باید یک توپ تنیس را زیر چانه‌اش قرار دهد و صورتش را تا حدی پایین بیاورد که توپ به گلویش فشار وارد کند. زیر چانه‌اش را محکم به توپ فشار دهد و برای مدت 5 ثانیه در همین حالت باقی بماند.

 

تعداد تکرار حرکت

تا زمانی که غبغبش از بین برود، این حرکت را هر دو روز یک بار تکرار کند. توپ تنیس یکی از روش‌های سریع رفع غبغب با ورزش است.

 

آدامس جویدن (Chewing gum)

آدامس جویدن یکی از بهترین روش‌های رفع غبغب با ورزش است. وقتی فرد آدامس می‌جود، به عضلات صورتش تمرین می‌دهد و آن‌ها را سفت می‌کند. برای بهره‌مند شدن از این مزایا، او باید روزانه به مدت یک ساعت آدامس بجود. این ورزش نه تنها غبغب را برطرف می‌کند، بلکه گونه‌ها را نیز نمایان‌تر خواهد کرد.

 

بیرون آوردن زبان (Stick out your tongue)

برای انجام این حرکت فرد باید تا جایی که می‌تواند زبانش را بیرون بیاورد و آن را از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهد. به مدت 10 ثانیه این عمل را تکرار کند. این ورزش عضلات گلو را تقویت می‌کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

 

تعداد تکرار حرکت

برای دستیابی به بهترین نتیجه، فرد باید 3-2 بار در روز این حرکت را تکرار کند.

 

ورزش X-O

رفع غبغب با ورزش

 

رفع غبغب با ورزش در این حرکت، به تقویت عضلات چانه، گونه‌ها و فک کمک می‌کند.

 

نحوه انجام حرکت

برای انجام این حرکت فرد باید صاف بنشیند و حروف X و O را 15-10 بار پشت سر هم تکرار کند. هنگام گفتن X-O، ماهیچه‌های صورتش را بکشد و آن‌ها را تا حد ممکن منقبض کند.

 

تعداد تکرار حرکت

این ورزش باید 4-3 بار تکرار شود.

 

ورزش بالا و پایین (The Up-Down)

رفع غبغب با ورزش

 

برای رفع غبغب با ورزش در این حرکت، فرد باید مستقیم بایستد و سرش را بالا و پایین کند، به‎گونه‌ای که احساس کند به ماهیچه‌های گردن و فکش فشار وارد می‌شود.

 

تعداد تکرار حرکت

این ورزش را در 15-10 حرکت تکرار و در هر حرکت 10 بار سرش را بالا و پایین کند.

 

جمع کردن لب‌ها

این حرکت برای رفع غبغب با ورزش را افراد، در پرتره سلفی زیاد انجام می‌دهند و حالا می‌توانند از آن به عنوان ورزشی برای از بین بردن چربی‌های غبغب استفاده کنند.

 

نحوه انجام

فرد باید مانند بوسه در عکس سلفی، لب‌های خود را بیرون جمع کند و سر خود را صاف نگه دارد. به مدت حداقل 3 ثانیه باید در همین حالت ثابت باقی بماند، سپس سر خود را به سمت چانه خم کند.

 

تعداد تکرار

این حرکت را باید 10 بار تکرار کند. این ورزش به تقویت عضلات فک، گردن و خط فک کمک می‌کند.

 

از بین بردن غبغب با ماساژ

خودماساژ درمانی (self-massage) یک روش موثر و نوعی ورزش برای لاغری غبغب است. این ماساژ جریان خون را بهبود می‌بخشد، عضلات صورت را تقویت می‌کند و باعث حذف مواد مضر از پوست می‌شود. از مهمترین ماساژهایی که برای از بین بردن غبغب توصیه می‎شود می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

روش اول

برای از بین بردن غبغب با ماساژ در این حرکت فرد باید دست‌هایش را با صابون بشوید و آن‌ها را خشک کند. سپس کرم، روغن یا ژل را قسمت پایین صورتش بمالد. به آرامی و بدون اینکه فشار زیادی وارد کند، از قسمت پایین فک تا انتهای گردنش را ماساژ دهد. سپس این حرکت را در جهت مخالف تکرار کند. با هر بار تکرار، سرعت و فشار را افزایش دهد. در مرحله آخر، ماساژ را با نوازشی آرام و ملایم به پایان برساند.

 

روش دوم

برای انجام این حرکت که تا حدودی شبیه رفع غبغب با ورزش است، فرد باید دو دستش را مشت کند و زیر چانه قرار دهد. سپس با حرکات دورانی دست‌های مچ شده، زیر گردن را تا نزدیکی گوش‌ها ماساژ دهد و این حرکت را 10 بار تکرار کند.

 

روش سوم

فرد باید نوک انگشتان را روی استخوان فک خود قرار دهد. سپس چانه‌اش را به سمت سقف بلند کرده و با استفاده از انگشتان خود، به پوست غبغب فشار وارد کند و آن را به طرف بالا بکشد تا کشیدگی عضلات گردن را احساس کند. بهتر است فرد این تمرین را پنج بار در روز تکرار کند و هر بار 10 ثانیه در همان حال باقی بماند.

 

 

 

نمایش بیشتر

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

ویزیت رایگان

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید