پوست

راهنمای جامع از بین بردن جوش صورت با گلاب

از بین بردن جوش صورت با گلاب

یکی از روش‌های طبیعی درمان جوش صورت، از بین بردن جوش صورت با گلاب است. در این مقاله از زیباکلیک، به بررسی روش‌های استفاده از گلاب برای از بین بردن جوش صورت خواهیم پرداخت. علاوه بر این شما میتوانید مقاله از بین بردن جوش صورت در یک روز را مطالعه نمایید.

از بین بردن جوش صورت با گلاب و آبلیمو
از بین بردن جوش صورت با گلاب و آبلیمو

 از بین بردن جوش صورت با گلاب و آبلیمو

آبلیمو ترش و گلاب دو ماده‌ی طبیعی هستند که قابلیت درمان جوش صورت را دارند. برای استفاده از این روش، شما نیاز به یک قاشق چایخوری آبلیمو ترش تازه و یک قاشق چایخوری گلاب دارید. ابتدا، صورت خود را بشویید و خشک کنید. سپس، یک پنبه را در مخلوطی از آبلیمو ترش و گلاب بی‌باس کنید و به محل جوش صورت بزنید. این عمل را تا چند بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش صورت با گلاب و جوش شیرین

جوش شیرین باعث کاهش التهاب در پوست می‌شود و با استفاده از گلاب، می‌توانید به صورت خود کمک کنید تا به سرعت بهبود یابد. برای استفاده از این روش، شما نیاز به یک قاشق چایخوری گلاب و دو پنبه دارید. ابتدا، پوست خود را با آب و صابون شسته و خشک کنید. سپس، پوست را به طور ملایم با پنبه ها پاک کنید و پنبه‌ای که روی جوش صورت است، را به مدت چند دقیقه نگه دارید. این عمل را تا سه بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش صورت با گلاب و سرکه

سرکه سیب حاوی اسید است که به شما کمک می‌کند جوش صورت را درمان کنید. برای استفاده از این روش، شما نیاز به یک قاشق چایخوری گلاب و یک قاشق چایخوری سرکه سیب دارید. ابتدا، پوست خود را با آب و صابون شسته و خشک کنید. سپس، یک پنبه را در مخلوط گلاب و سرکه سیب بی‌باس کنید و به محل جوش صورت بزنید. این عمل را تا چند بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش صورت با گلاب و گلیسیرین

گلیسیرین باعث نرم شدن پوست و کاهش التهابات می‌شود و با استفاده از گلاب، می‌توانید به صورت خود کمک کنید تا به سرعت بهبود یابد. برای استفاده از این روش، شما نیاز به یک قاشق چایخوری گلاب و یک قاشق چایخوری گلیسیرین دارید. ابتدا، پوست خود را با آب و صابون شسته و خشک کنید. سپس، یک پنبه را در مخلوط گلاب و گلیسیرین بی‌باس کنید و به محل جوش صورت بزنید. این عمل را تا چند بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش صورت با گلاب و ویتامینc

ویتامین C باعث حفظ سلامتی پوست می‌شود و با استفاده از گلاب، می‌توانید به صورت خود کمک کنید تا به سرعت بهبود یابد. برای استفاده از این روش، شما نیاز به یک قاشق چایخوری گلاب و یک قرص ویتامین C دارید. ابتدا، قرص ویتامین C را در یک لیوان آب حل کنید. سپس، یک پنبه را در مخلوط گلاب و ویتامین C بی‌باس کنید و به محل جوش صورت بزنید. این عمل را تا چند بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش صورت با گلاب و آرد

آرد نخودچی باعث جذب چربی پوست می‌شود و با استفاده از گلاب، می‌توانید به صورت خود کمک کنید تا به سرعت بهبود یابد. برای استفاده از این روش، شما نیاز به یک قاشق چایخوری گلاب و یک قاشق چایخوری آرد نخودچی دارید. ابتدا، آرد نخودچی و گلاب را با هم ترکیب کنید تا یک مخلوط بسازید. سپس، این مخلوط را به صورت یک لایه روی جوش صورت بزنید و بگذارید تا خشک شود. سپس، پوست را با آب گرم بشویید و خشک کنید. این عمل را تا چند بار در هفته تکرار کنید.

از بین بردن جوش صورت با گلاب و عسل
از بین بردن جوش صورت با گلاب و عسل

از بین بردن جوش صورت با گلاب و عسل

عسل باعث بهبود سلامتی پوست و کاهش التهابات می‌شود و با استفاده از گلاب، می‌توانید به صورت خود کمک کنید تا به سرعت بهبود یابد. برای استفاده از این روش، شما نیاز به یک قاشق چایخوری گلاب و یک قاشق چایخوری عسل دارید. ابتدا، پوست خود را با آب و صابون شسته و خشک کنید. سپس، یک پنبه را در مخلوط گلاب و عسل بی‌باس کنید و به محل جوش صورت بزنید. این عمل را تا چند بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش صورت با گلاب و نعناع
از بین بردن جوش صورت با گلاب و نعناع

از بین بردن جوش صورت با گلاب و نعناع

روغن نعناع باعث کاهش التهابات و آرامش پوست می‌شود و با استفاده از گلاب، می‌توانید به صورت خود کمک کنید تا به سرعت بهبود یابد. برای استفاده از این روش، شما نیاز به یک قاشق چایخوری گلاب و چند قطره روغن نعناع دارید. ابتدا، پوست خود را با آب و صابون شسته و خشک کنید. سپس، چند قطره روغن نعناع را در یک لیوان آب حل کنید و پنبه‌ای را در مخلوط گلاب و روغن نعناع بی‌باس کنید. سپس، پنبه را به محل جوش صورت بزنید. این عمل را تا چند بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش صورت با گلاب و چای سبز

چای سبز باعث از بین رفتن باکتری‌های زیادی در پوست می‌شود و با استفاده از گلاب، می‌توانید به صورت خود کمک کنید تا به سرعت بهبود یابد. برای استفاده از این روش، شما نیاز به یک قاشق چایخوری گلاب و یک بسته چای سبز دارید. ابتدا، یک پنبه را در مخلوط گلاب و چای سبز بی‌باس کنید و به محل جوش صورت بزنید. این عمل را تا چند بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش صورت با گلاب و خاک رس

خاک رس باعث جذب چربی پوست می‌شود و با استفاده از گلاب، می‌توانید به صورت خود کمک کنید تا به سرعت بهبود یابد. برای استفاده از این روش، شما نیاز به یک قاشق چایخوری گلاب و یک قاشق چایخوری خاک رس دارید. ابتدا، خاک رس و گلاب را با هم ترکیب کنید تا یک مخلوط بسازید. سپس، این مخلوط را به صورت یک لایه روی جوش صورت بزنید و بگذارید تا خشک شود. سپس، پوست را با آب گرم بشویید و خشک کنید. این عمل را تا چند بار در هفته تکرار کنید.

از بین بردن جوش صورت با گلاب و آلوئه ورا

عصاره‌ی آلوئه‌ورا باعث کاهش التهابات و آرامش پوست می‌شود و با استفاده از گلاب، می‌توانید به صورت خود کمک کنید تا به سرعت بهبود یابد. برای استفاده از این روش، شما نیاز به یک قاشق چایخوری گلاب و یک عدد برگ آلوئه‌ورا دارید. ابتدا، برگ آلوئه‌ورا را از گیاه جدا کنید و پوست آن را با چاقو یا نوک پشت چندین بار برش دهید تا عصاره‌ی آن بیرون بیاید. سپس، این عصاره را با گلاب ترکیب کنید و پنبه‌ای را در این مخلوط بی‌باس کنید. سپس، پنبه را به محل جوش صورت بزنید. این عمل را تا چند بار در روز تکرار کنید.

 

مطالعه بیشتر

 

نمایش بیشتر

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن

ویزیت رایگان

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید